کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد

کاهش شدید مصرف کراک و شیشه

فارس

18 ارديبهشت 1393 ساعت 15:55

وزیر کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد در کراک به شدت با کاهش مواجه هستیم و رشد مصرف شیشه نیز پائین آمده است.


بلاغ، رحمانی فضلی در حاشیه نشست دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با مددکاران اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: پیرو موضوع اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های کاری مختلف را از مددکاران اجتماعی می‌گیریم و آنها را حمایت می‌کنیم.
وی افزود: مددکاران قشر عظیم و تأثیرگذاری هستند که در نهادهای مردمی مستقرند. بنده از آنها خواستم تا در حوزه پیشگیری و درمان مداخله کنند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: درخواست اصلی ما از مددکاران این است که خودشان دنبال ایجاد سمن‌ها و خیریه‌ها باشند و ما نیز به آنها کمک می‌کنیم.
وی با اشاره به نقش هنرمندان در این زمینه گفت: تأثیر حضور هنرمندان در حوزه مبارزه با مواد مخدر را می‌بینیم البته این موضوع زمان‌بر است.
وزیر کشور با اشاره به کاهش بعضی از مواد مخدر تصریح کرد: خوشبختانه در برخی حوزه‌ها با کاهش مواد مخدر مواجه‌ هستیم. آمارها نشان می‌دهد در کراک به شدت با کاهش مواجه هستیم و رشد مصرف شیشه نیز پائین آمده است. اگر درک عمومی را در کنار اطلاعات بالا ببریم خود مردم می‌توانند در زمینه مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند.
وی ادامه داد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که به طور متوسط روزانه 9 نفر به خاطر مصرف مواد مخدر جانشان را از دست می‌دهند و این به دلیل مواد به کار رفته در این مواد مخدر صنعتی است که موجب مرگ و میر می‌شود و فقط مصرف مواد منجر به مرگ نمی‌شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با توصیه به خانواده‌ها گفت: به خانواده‌ها اعلام می‌کنم مصرف مواد صنعتی به دلیل مواد به کار گرفته در آن که غیراستاندارد است موجب مرگ و میر فرزندان آنها می‌شود و از صدا و سیما نیز می‌خواهم مرگ و میر این افراد را به مردم نشان دهد و این موضوعات را به بحث بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در حال مرگ و میر هستند مدت‌زمان آلودگی و مصرف موادشان خیلی کوتاه است که نشان می‌دهد این مواد چقدر آلوده هستند.


کد مطلب: 43236

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/43236/کاهش-شدید-مصرف-کراک-شیشه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com