تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۳۲۳۴۴
سفیر روسیه در اردن ضمن هشدار درباره طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، تأکید کرد که مسکو از این طرح حمایت نمی‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«گلب دسیاتنیکوف» سفیر روسیه در اردن تأکید کرد که اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی در پی خواهد داشت.
دسیاتنیکوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «اگر کرانه باختری [به رژیم صهیونیستی] الحاق شود، تأثیر غیر قابل پیش‌بینی برای همه خواهد داشت؛ به همین دلیل باید در حال حاضر، اقدامات عملی انجام داد».
وی با بیان اینکه این مسیری است که روسیه در حال حاضر دنبال می‌کند، خاطر نشان کرد: «به نظر ما، هدف اصلی، بازگرداندن وضعیت کنونی به سمت مذاکرات است... پس دستیابی به نتایج مثبت در خارج از چارچوب مذاکرات، یک مسئله دور از دسترس است».
این دیپلمات روس ادامه داد: «طرح الحاق کرانه باختری که قرار بود اول جولای اجرایی شود، اجرایی نشد. علتهای بسیاری وجود دارد که هیچ اتفاق نظری در خصوص طرح ترامپ برای خاورمیانه معروف به معامله قرن وجود ندارد».
دسیاتنیکوف تصریح کرد: «اما این بدین معنا نیست که این گزینه به صورت کامل از دستور کار خارج شده است. موضع روسیه برای همه روشن است. طبیعتا نمی‌توانیم از هر تلاشی برای مصادره اراضی به صورت یکجانبه حمایت کنیم».
وی با تأکید بر اینکه مصادره اراضی، راهکار دو دولتی را از بین می‌برد و در نتیجه، روند مسالمت‌آمیز حل منازعه کاملا نابود می‌شود، خاطر نشان کرد: «نباید احتمال وقوع تبعات بدتری در زمینه امنیتی را برای چنین اقدامی فراموش کرد».
این دیپلمات روس ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه رژیم صهیونیستی چنین هشدارهایی را مد نظر قرار دهد، تأکید کرد، پس از پایان دوره قرنطینه ناشی از بحران کرونا، روسیه قصد دارد اقدامات خود را افزایش دهد تا شاید در سریعترین زمان ممکن، این بحران خاورمیانه حل شود.
رژیم صهیونیستی اول جولای قصد داشت بیش از 30% از اراضی کرانه باختری را به اشغال خود درآورد، ولی تا کنون موفق به این کار نشده است زیرا با موجی از محکومیت و مخالفت شدید از سوی سایر کشورها مواجه شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴