تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۳۲۲۵۱
رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار گفت: کارگران با حذف اضافه‌کارها درآمد خود را از دست داده‌اند و ماهانه حداقل یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باید برای مقابله با کرونا هزینه کنند.
۰
plusresetminus
رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار: کرونا درآمد کارگران را به‌شدت کاهش داده است

به گزارش بلاغ، فرامرز توفیقی درباره وضعیت کارگران در شرایط کرونایی اظهار داشت: معاونت وزارت بهداشت اعلام کرده هزینه بهداشتی مقابله با کرونا برای یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود یک ‌میلیون و 600 هزار تومان است. وی افزود: در واقع، هزینه سلامت در خانواده کارگری از سه و هفت دهم درصد به هشت درصد و در خانواده روستایی از چهار و 9 دهم به 12 و 9 دهم درصد رسیده است. اگر فرد بالای 60سال در خانواده باشد این رقم به 12 و سه دهم می‌رسد. این هزینه به‌ جز هزینه درمان است و اگر خانواده‌ای بخواهد به توصیه‌ها گوش کند هزینه‌هایی مانند مصرف مکمل‌ها، گیاهان دارویی، برخی غذاها هم به‌میان می‌آید.  رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار ادامه داد: هزینه‌های غیرمستقیم کرونا برای جامعه کارگری استرس‌های طاقت‌فرسا است چرا که تعداد زیادی از کارگران به‌ دلیل کاهش اضافه‌کارها در مجموعه‌های مختلف درآمدشان کاهش یافته است. از سوی دیگر نگران این موضوع هستند که مبادا با کرونا، مجموعه‌ای که در آن اشتغال دارند تعطیل شود و آنها بیکار بمانند.

توفیقی گفت: برخی از کارگران دوشغله بودند و با کرونا شغل دوم را که کمک ‌هزینه زندگی بود از دست داده‌اند. همین باعث شده کارگران با مشکلات متعدد روبه‌رو شوند. کارگران اصلاح دستمزد در نیمه دوم سال را نمی‌خواهند بلکه همین حق مسکن تعیین تکلیف شود.
منبع : خبرگزاری تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴