تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۳۲۲۰۴
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد علت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون ایالت تگزاس، محافظت از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه تعطیلی کنسولگری چین در ایالت تگزاس را تأیید کرد.
به نوشته پایگاه خبری «یاهو نیوز»، اورتاگوس در این باره گفت: «دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را به‌خاطر محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها صادر کردیم».
منابع محلی به نقل از پلیس هیوستون سه شنبه شب از وقوع آتش سوزی در حیاط ساختمان کنسولگری چین خبر داده بودند که ادعا شده است مربوط به سوزاندن اسناد و مدارک توسط دیپلماتهای چینی در محوطه باز ساختمان بوده است.
دولت چین در واکنش به این درخواست واشنگتن، آن را یک اقدام تحریک آمیز یکجانبه خواند و اعلام کرد که این اقدام آمریکا را نقض شدید قوانین و هنجارهای بین‌المللی می‌داند.
از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دو شهروند چینی را متهم کرده است که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی بودند که در حال کار بر واکسن بیماری «کووید-۱۹» هستند.
طی ماههای گذشته آمریکا برای مقابله با چین مجموعه‌ای از اقدامات را علیه پکن در دستور کار قرار داده است. افزایش تعرفه‌ها و جنگ تجاری، اعمال تحریم علیه شرکتهای بزرگ چینی از جمله هوآوی، تقویت همکاریها با تایوان، حضور گسترده ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی و لفاظی علیه پکن در زمینه ویروس کرونا از آخرین تلاشهای کاخ سفید در راستای راهبرد افزایش فشارها علیه پکن بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲