تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۳۲۱۹۶
رهبر حزب «ملی تیکلانیش» ازبکستان با استناد به تجربه کشورهای خارجی خواستار توقف در روند بازگرداندن اتباع این کشور از خارج شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«علی‌شیر قادراف» رهبر حزب «ملی تیکلانیش» ازبکستان با استناد به تجربه کشورهای خارجی خواستار توقف در روند بازگرداندن اتباع این کشور از خارج شد.
پیشتر «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور اعلام کرده بود تمام شهروندان ازبکستان از کشورهای خارجی به میهن بازگردانده می‌شود.
معاون رئیس مجلس عالی، رئیس حزب دموکراتیک «ملی تیکلانیش» پیشنهاد توقف روند بازگرداندن شهروندان ازبکستان از کشورهای خارجی را ارائه کرد.
قادراف اظهار داشت: باید راهی را پیدا و هزینه معالجه شهروندان ازبکستان را در کشورهای خارجی تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد:ما باید روند بازگرداندن شهروندان از کشورهای خارجی را متوقف و هزینه معالجه آنها را در کشورهای مقیم تامین کنیم. این امر برای خویشاوندان آنها و تمام مردم ازبکستان بهتر است. یک موج دیگر ویروس برای مردم ما خیلی دشوار خواهد بود.   
شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در اوایل ماه جولای اظهار داشت که تمام شهروندان ازبکستان که در کشورهای خارجی باقی ماندند و خواستار بازگشت به میهن هستند، به کشور بازگردانده خواهند شد.  
طی 2 هفته آینده از 20 جولای تا 2 آگوست برای بازگرداندن شهروندان ازبکستان از کشورهای روسیه، کره جنوبی، ترکیه، بلاروس، امارات متحده عربی، آمریکا، اسرائیل و آلمان 18 پرواز اختصاصی انجام خواهد شد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴