تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۲۱۴۹
شرکت فناوری ناور کره جنوبی در واکنش به تلاش چین برای کنترل دقیق تر و سختگیرانه هنگ کنگ تصمیم گرفته پایگاه های داده خود را از این منطقه خارج کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، ناور که بزرگترین شرکت وب کره جنوبی محسوب می شود و طراح پیام رسان لاین محسوب می شود قصد دارد با خروج از هنگ کنگ چین را تحت فشار قرار دهد.
قرار است پایگاه های داده این شرکت از هنگ کنگ به سنگاپور منتقل شوند. ناور مدعی شده قوانین جدید امنیت ملی هنگ کنگ عامل این تصمیم بوده است. هنگ کنگ در سال های اخیر بهشت بسیاری از شرکت های فناوری بوده و نزدیکی آن به چین فرصت دسترسی به بازار دیجیتال این کشور را نیز می داده است.

 
اما سخت گیری دولت چین در قبال هنگ کنگ و تلاش این کشور برای مقابله با دخالت دولت های غربی در هنگ کنگ باعث شده تا کشورهایی مانند کره جنوبی تصمیم بگیرند از فعالیت های خود در هنگ کنگ بکاهند.
پیش از این برخی شرکت های دیگر فناوری نیز در واکنش به قانون جدید امنیتی چین در قبال هنگ کنگ اعلام کرده بودند که فعالیت های خود در این منطقه را متوقف کرده یا به حالت تعلیق درمی آورند. از جمله این شرکت ها می توان به تیک تاک، فیس بوک و واتس اپ، گوگل، تلگرام و توئیتر اشاره کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷