تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۰۲۷
سخنگوی سازمان ملل از تماس مقامات این سازمان با باکو و ایروان برای کاهش تنش‌های مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«استفان دوژاریچ» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نگرانی جدی خود را در زمینه افزایش تنشهای مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد.
براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل عمیقا نگران تنشهای کنونی در این منطقه و خواستار حداکثر خویشتنداری باکو و ایروان است چرا که درگیری نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود. 
دوژاریچ همچنین تاکید کرده است که سازمان ملل در سطوح مختلف با مقامات دو کشور در تماس است.
تنشها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز 12 جولای و به دنبال حملات توپخانه‌ای نظامیان ارمنی به مواضع آذربایجان در ناگورنو-قره باغ افزایش یافته است. در عوض ارمنستان نیز می‌گوید که تنشها بعد از تلاشهای ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است. باکو اعلام کرده است که در نتیجه حملات ارمنستان 12 نظامی این کشور کشته شده و ارمنستان نیز می‌گوید که در این درگیریها 4 نظامی این کشور کشته و 10 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. 
طی روزهای اخیر از شدت تنشها کاهش یافته و دو طرف از آرام بودن شرایط در مرزها خبر داده‌اند. 
نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴