BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> آتش‌سوزی در کمین جنگل‌ها و مراتع مازندران | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۹۷۱
اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در اطلاعیه مهمی با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در اطلاعیه مهمی با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.
در این اطلاعیه آمده است؛ گردشگران و رانندگان محترم هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب  ته سیگار به حاشیه جاده‌ها خودداری کرده، چرا که این کار می‌تواند به وقوع آتش‌سوزی در جنگل منجر شود.
کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.
آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی علاوه بر تخریب و آلودگی محیط زیست، یکی از علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است، لذا کشاورزان عزیز از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنند.
از رهاسازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی) در داخل جنگل‌ها و مراتع که سبب انعکاس نور و اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها می‌شود، جدا خودداری شود.
از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود با مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، محیط‌بانی‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری‌ها اطلاع داده تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم، عملیات اطفاء حریق در سریعترین زمان انجام شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴