تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۳۱۹۷۰
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: ماموران این یگان در سه ماهه نخست امسال موفق به انهدام ۲۰ باند، دستگیری ۹۱ نفر، کشف و ضبط ۱۴ دستگاه فلزیاب و ۴۶۸ قطعه انواع اشیاء تاریخی فرهنگی شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغاین روزها همه جا صحبت از کرونا است و مشکلاتی که به دنبال داشته اما با این وجود حفاران در دل طبیعت درحال جست‌وجو هستند ولی باید بدانند یگان حفاظت میراث فرهنگی حتی در چنین شرایطی حتی باوجود به خطر افتادن جان هوشیار هستند.
هر از چندگاهی خبرهایی از دستگیری حفاران غیرمجاز در استان می‌شنویم؛ استانی که مهد تمدن است از دل جنگل‌ها تا حتی داخل مزارع و باغ‌ها خبرهایی از حفاری‌هایی غیرمجاز شنیده می‌شود که با حضور به‌موقع ماموران به این مسائل پایان داده می‌شود.

 
حتی در سه ماه نخست امسال که فروردین ماه وضعیت قرمز کرونایی و ماه‌های اردیبهشت و خرداد وضعیت نارنجی و زرد کرونایی را پشت سر گذاشتیم بازهم حفاران در دل طبیعت مازندران  به طمع به چنگ آوردن گنج درحال آسیب‌های جبران‌ناپذیر به پیکر طبیعت هستند.

 
محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: ماموران این یگان در سه ماهه نخست امسال موفق به انهدام ۲۰ باند، دستگیری ۹۱ نفر، کشف و ضبط ۱۴ دستگاه فلزیاب و ۴۶۸ قطعه انواع اشیاء تاریخی فرهنگی شدند.
وی افزود: در حالی این موفقیت‌ها به‌دست آمده که یگان حفاظت با کمترین امکانات و با به جان خریدن خطرات انتقال ویروس کرونا در انواع ماموریت‌ها از قبیل ایست و بازرسی‌ها، کمین، بازرسی از منازل و املاک خصوصی و سایر ماموریت‌ها در حفظ فرهنگ و تمدن این مرز و بوم کوشا بوده و کمترین سستی و واهمه‌ای به خود راه ندادند.

 
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: استان هر ساله در ایام نوروز میزبان انواع گردشگران داخلی و خارجی بوده که امسال با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ستاد استانی وظایف و ماموریت‌های ما دو برابر شده است.

 
این مسؤول اظهار کرد: علاوه بر بحث حفاظت از مواریث فرهنگی، موزه‌ها، سایت موزه‌ها و بافت شهری، همکاران یگان  در امر نظارت شبانه‌روزی بر عملکرد واحدهای گردشگری، اقامتی، پذیرایی، تاسیسات دریایی، مراکز خانه مسافر، گشت‌های مشترک در این راستا و پلمب واحدهای غیرمجاز فعالیت مضاعفی  و کم‌نظیری داشتند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما