تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۳۱۸۶۱
نمایندگان دولت آنکارا و باکو، اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان برای مقابله احتمالی با ارتش ارمنستان را تکذیب کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآنکارا و باکو، اعزام نیروهای تروریست سوری به جمهوری آذربایجان توسط ارتش ترکیه را تکذیب کردند.
یکی از مقامات دولتی ترکیه به خبرگزاری «تاس» تأکید کرد، چنین ادعایی به هیچ عنوان صحت ندارد. همچنین سخنگوی دولت آذربایجان نیز این خبر را «اطلاعات غلط و دروغین» توصیف کرد.
روز یکشنبه یک خبرگزاری کُردی اعلام کرده بود ارتش ترکیه در حال اعزام تروریست‌های سوری موسوم به «ارتش آزاد» به جمهوری آذربایجان برای تقابل نظامی احتمالی با ارمنستان است.
«زوهراب مناتسکانیان»، وزیرخارجه ارمنستان روز شنبه از مواضع دولت و مقامات ترکیه در تنش اخیر در قفقاز انتقاد کرد و آنکارا را به تلاش برای «ایجاد تنش بیشتر در چند منطقه» متهم کرد.
تنش نظامی بین باکو و ایروان یکشنبه هفته گذشته آغاز شد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شد. اواخر هفته گذشته از شدت تنش‌ها بین دو کشور کاهش یافت، با این حال، طی شب گذشته با حمله مجدد نیروهای ارمنی به روستاهای مرزی در منطقه تووز آذربایجان، این درگیری‌ها برای ساعاتی از سرگرفته شد.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دو طرف به آرامش، از آمادگی خود برای میانجیگری جهت حل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان و حل بحران «قره باغ کوهستانی» خبر داده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴