تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۸۰۰
رئیس ائتلاف الوطنیه در پارلمان عراق در آستانه سفر نخست‌وزیر این کشور به ریاض گفت که هدف از این سفر جلب حمایت مالی عربستان است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«ایاد علاوی» رئیس ائتلاف «الوطنیه» در پارلمان عراق درباره سفر روز دوشنبه (فردا) «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به عربستان سعودی گفت که این سفر با هدف مالی صورت می‌گیرد اما عربستان پولی ندارد که بخواهد به عراق کمک کند.
به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی افزود که سفر الکاظمی به عربستان برای درخواست کمک مالی صورت می‌گیرد.
وی  اوایل خرداد ماه گذشته (+) نیز به اقدام نخست‌وزیر عراق در فرستادن وزیر دارایی این کشور به عربستان و کویت انتقاد و اعلام کرد: من به شدت، طرح نخست وزیر در اعزام وزیر دارایی خود برای گدایی  کمک یا وام از دیگر کشورها را رد می‌کنم. آیا این درست است که کشور بزرگی مثل عراق، باگذشت ۱۷ سال از رهایی از دست نظام صدام حسین از کشورهای دیگر گدایی کند؟
علاوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نخست‌وزیر عراق احتمالا در این سفر، موضوع تنش با ایران را نیز بررسی و تلاش خواهد کرد تا دیدگاه‌های آنها را به هم نزدیک کند.
درخواست برای انحلال فرماندهی عملیات مشترک 
به نوشته «المعلومه»، رئیس ائتلاف الوطنیه امروز در ادامه انتقاد از سیاست‌‌های نخست‌وزیر عراق، به اقدام او در صدور دستور حمله به یکی از مقرهای سازمان الحشد الشعبی در منطقه «الدوره بغداد» اشاره کرد و گفت که این اقدام نزدیک بود که به جنگ داخلی منجر شود.
وی افزود: اقدام اخیر نخست‌وزیر در حمله به یکی از مقرهای کتائب حزب‌الله در منطقه الدوره نزدیک بود که به درگیری‌های خیابانی منجر شود. درگیری با الحشد الشعبی به خطراتی منجر خواهد شد که پایانی نخواهد داشت.
علاوی مدعی شد که دستگاه نظامی کشور در سایه دولت الکاظمی دچار سردرگمی شده است و کنترل وزارت دفاع در دست برخی عناصر و کشورها است و حضور وزیر دفاع در نشست‌های امنیت ملی کشور ممنوع است.
وی در ادامه خواستار انحلال فرماندهی عملیات مشترک و تشکیل فرماندهی یکپارچه نیروهای مسلح که شامل سازمان الحشد الشعبی و کلیه نیروهای مسلح کشور شود، شد.
نخست‌وزیر عراق قرار است فردا، در رأس هیأتی متشکل از وزیر نفت، برق، برنامه‌ریزی و دارایی به ریاض سفر کند و پس از آن به ایران خواهد آمد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲