تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۶۹۴
سخنگوی وزارت خارجه مصر دیروز (شنبه) ضمن اعلام مخالفت کشورش با مداخلات سیاسی و نظامی ترکیه در امور عربی که "هیچ پشتوانه قانونی ندارند"، گفت : آنکارا با توامندی‌های ملتش و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی ماجراجویی می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، ملت‌های عربی تلاش‌ها و طمع‌ورزی‌های کسانی که می‌خواهند با به دست گرفتن امور آنها به تحقق منافع‌شان بپردازند، برنمی‌تابند؛ اهداف و منافعی که هیچ ربطی به آنها ندارند. اقدامات آنکارا چه در عراق، چه سوریه و لیبی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت هستند.
این سخنگو نسبت به اظهارات برخی مسؤولان ترکیه درباره میزان مشروعیت مطالبه گروه‌های لیبیایی منتخب برای حمایت مصر در مقابله با تروریسم و تندروهایی که ترکیه از سوریه به لیبی منتقل کرده در حالی‌که قبلا آنها را از طریق مرزهای خود با سوریه در این کشور مستقر کرده بود، ابراز تعجب کرد.
او همچنین نسبت به ماجراجویی ترکیه با استفاده از قابلیت‌های ملتش از طریق مداخله و دست داشتن در بحران‌های کشورهای عربی برای تعمیق و پیچیده سازی آن و برتری یافتن جریان‌های خاص بدور از منافع ملتش ابراز تعجب کرد و گفت، ترکیه فقط به دنبال ایدئولوژی خود به ضرر منافع و منابع این کشور است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴