تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۴۵۲
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به هر میزان که ناظران و عوامل شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، یاس دشمنان بیشتر خواهد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحمیدرضا مؤمنی در دیدار مسؤول نظارت و بازرسی شورای نگهبان قشم به مناسبت ۲۶ تیر با وی، عملکرد این نهاد در جزیره قشم را مطلوب ارزیابی کرد.
وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات سال گذشته در صحت و سلامت کامل، افزود: شورای نگهبان با نظارت مستقل و مفید بر عرصه انتخابات، مسیر رشد و ترقی جامعه را به دوش می‌کشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این نهاد همواره با اقتدار در حراست از قانون و کیان ملی و صیانت از نظام و پاسداری از رای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نحو موثری نقش آفرینی کرده است.
مؤمنی ادامه داد: اگر  بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید در برگزاری انتخاباتی سالم تلاش فراوانی صورت پذیرد و شرایط را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کرد.
وی اضافه کرد: تامین امنیت و سلامت انتخابات به عنوان ارکان مهم برگزاری انتخابات، موجب حضور تاثیرگذار و پرشور مردم قشم شده که ثبات بیشتر منطقه از ثمرات این حضور به شمار می‌رود.
این مقام مسؤول فعالیت اعضای دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان را بسیار ظریف و تاثیرگذار دانست و گفت: به برکت نظام اسلامی برگزاری انتخابات برای مشارکت فعالانه مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور یک پروسه دائمی است.
مؤمنی ابراز داشت: تلاش همه دست اندرکاران امر انتخابات این است که انتخاباتی سالم برگزار شود و حضور عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در کنار یکدیگر مایه دلگرمی و اطمینان مردم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که ناظران و عوامل شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند،  یاس دشمنان بیشتر خواهد شد.
اصل حرکت شورای نگهبان بر بی‌طرفی و چارچوب قانونی است
حسن هاشمی رئیس هیات نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم نیز اظهار داشت: حسن نظارت و امانتداری دو شاخص و وظیفه برجسته و مهم شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مختلف است.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان در ادوار مختلف انتخابات در کشور توانسته به‌ خوبی ادای تکلیف کند، افزود: ایفای نقش شورای نگهبان در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود.
رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان قشم تصریح کرد: با نظارت دقیق صورت گرفته در زمان فعالیت شعب اخذ رای، اجازه وقوع هیچ گونه تخلف انتخاباتی داده نشد و بررسی‌های انجام شده از حضور حداکثری جزیره نشینان در انتخابات سال گذشته حکایت دارد.
هاشمی بیان کرد: اصل حرکت شورای نگهبان بر بی‌طرفی و چارچوب قانونی است که همین امر سبب شده به هیچ عنوان جناح‌گیری سیاسی بر عملکرد این شورا تاثیر نگذارد.
وی با قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با دفتر شورای نگهبان قشم در برگزاری انتخابات، خواستار ادامه این همکاری‌ها در آینده شد و بر آمادگی این دفتر برای مشارکت در برگزاری انتخاباتی سالم، همراه با کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
گفتنی است، به موجب اصل ۹۱ قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۹ تشکیل ‏شد و این روز تاریخ در تقویم ملی ایران به عنوان روز شورای نگهبان نامگذاری شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴