تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۴۴۵
هیأت حماس و رئیس جریان «المرده» لبنان در دیداری بر مردود بودن طرح اشغال کرانه باختری و «معامله قرن» تأکید کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازهیأت حماس در ادامه رایزنی خود با مقامات مختلف لبنانی به دیدار «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» (از متحدان جریان ۸ مارس) رفت.
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان در این باره گفت، این دیدار با فرنجیه انجام شد تا بر روابط با یکدیگر تأکید شود و همچنین وی در جریان آخرین تحولات مربوط به مسأله فلسطین بویژه «معامله قرن» و طرح اشغال اراضی کرانه باختری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: تأکید کردیم که این پروژه، پروژه‌ای آمریکایی-صهیونیستی است و تلاش دارد بخش‌های زیادی از کرانه باختری را در چارچوب «معامله قرن» ببلعد؛ همانگونه که تأکید کردیم ملت فلسطین با وحدت و مقاومت با این پروژه مقابله خواهد کرد و فشار بر رژیم صهیونیستی برای منصرف شدن از این پروژه را که در چارچوب معامله قرن و نابودی مسأله فلسطین است، ادامه خواهد داد.
فرنجیه نیز از مُصر بودن خود برای حمایت از ملت و مسأله فلسطین و ایستادن در کنار این ملت گفت وتأکید کرد، معامله قرن و طرح اشغال مردود است.
وی افزود، در این دیدار درباره وضعیت آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان نیز بحث و تبادل‌نظر شد.
منابع لبنانی، دیروز (چهارشنبه) نیز گزارش دادند که یک هیأت از  حماس نامه‌ای از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به «جبران باسیل» رهبر جریان ملی آزاد لبنان تحویل داده است.
هیأت یادشده به ریاست احمد عبدالهادی نامه‌ای با مضمون «تلاش‌ تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری و ملغی کردن هر گونه امکان دست‌یابی به راه حل صلح‌ آمیز میان فلسطین و اسرائیل  طبق راهکار دو دولتی»  به جبران باسیل تسلیم کرده است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴