کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقابت بانوان هندبالیست قم در لیگ برتر

26 تير 1399 ساعت 10:50

بانوان مطرح هندبال استان قم در فصل 1399 مسابقات لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور در ترکیب تیم باشگاهی خود به میدان می‌روند.


به گزارش بلاغ درخشش هندبال بانوان قم در مسابقات رده‌های سنی مختلف لیگ و قهرمانی کشور از شروع دهه 1390 آغاز شد اما این فروغ دوام چندان زیادی نداشت و بانوان هندبالیست بار دیگر با مواجهه با مشکلات مالی خیلی زود از حضور مقتدرانه در سطح حرفه‌ای دور شدند.
یک مربی کاردان به نام زهرا احمدی‌نیا تیمی به نام هدف‌پویان جوان را از رده‌‌های سنی پایه نظیر نونهالان و نوجوانان تشکیل داد و این تیم را رده به رده بالا آورد تا تبدیل به یک تیم لیگ برتری شد، تیمی که در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال زنان ایران رقیب سرسخت تیم‌های قدرتمند این لیگ شد، شاگردانش در این تیم درخشیدند و به تیم ملی رسیدند، احمدی‌نیا هم مربی تیم ملی شد.
اما مشکل دائمی ورزش قم یعنی نداشتن حامی مالی، سد راه پیشرفت بانوان هندبالیست قم و تیم هدف‌پویان جوان شد، این تیم از لیگ برتر کنار کشید و بازیکنان بومی و با استعداد این تیم یک به یک از قم رفتند، تعدادی هم به اجبار هندبال را کنار گذاشتند و پرونده این تیم خیلی زود بسته شد.
اما از بین تمام بازیکنانی که از تیم هدف‌پویان جوان رشد کردند، چند بازیکن با استعداد نظیر مرضیه افشاری، الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی جزو نفراتی بودند که به عنوان بازیکنان پرتوان هندبال قم، با عضویت در ترکیب تیم‌های غیر قمی لیگ ‌برتر هندبال کشور در سطح حرفه‌ای ماندگار شدند.
حالا فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان ایران در راه است و سه تن از این دختران و بانوان مستعد هندبال قم به نام‌های الناز قاسمی، نوریه عباسی و فاطمه خلیلی با تیم مطرح و مدعی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به توافق رسیده‌اند تا در لیگ برتر با پیراهن این تیم قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند، اما مرضیه افشاری از هندبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431438

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431438/رقابت-بانوان-هندبالیست-قم-لیگ-برتر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com