تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۱۴۱۱
شهرهای آمل، بابل ، تنکابن ،چالوس، رامسر ، ساری، نکا ، بهشهر ، سوادکوه ، محمودآباد، قائم شهر، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی بوده و هم اکنون هزار و 84 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
۰
plusresetminus
13 شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی/میزان بستری بیماران همچنان در حال افزایش است
به گزارش بلاغ، شهرهای آمل، بابل ، تنکابن ،چالوس، رامسر ، ساری، نکا ، بهشهر ، سوادکوه ، محمودآباد، قائم شهر، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی بوده و هم اکنون هزار و 84 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سید عباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 292 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت 148 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.
 
این مسئول ادامه داد: میزان بستری بیماران در شهرهای مختلف استان همچنان در حال افزایش است و با این روند ممکن است تا چند هفته آینده ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران در بیمارستان ها وجود نداشته باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به سرعت آمار ابتلای افراد را افزایش دهد و اگر تغییر رفتار لازم در جامعه برای پیشگیری صورت نگیرد نمی توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

وی گفت: باید در سطح مازندران ایده های جدیدی در راستای مقابله با بیماری کرونا مانند تعطیلی آخر هفته کلیه اماکن تفریحی و تفرجگاهی ساحلی و جنگلی و یا هر ایده ای که اقدام آن مغایرت قانونی نداشته باشد و در کاهش بیماری موثر باشد را اجرایی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: این دانشگاه در نظر دارد برای تامین نیروی انسانی بیمارستان‌های تابعه خود نسبت به تمدید طرح متقاضیان رشته‌های پرستاری، هوشبری و فوریتهای پزشکی که طرح خود را در  سال های قبل گذرانده و به پایان رسانده بودند و همچنین متقاضیانی که طرح آنها به مدت دو سال تمدید شده‌ بود، اقدام کند.

موسوی گفت: متقاضیان تمدید طرح رشته‌های مذکور، با اولویت بیمارستان‌های شهرستان آمل؛ می توانند در اسرع وقت به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سراسر استان مراجعه کنند.

این مسئول افزود: نگرانی ما روستاها و مسافرین و خوش نشینانی که به صورت دائم در آن  زندگی می کنند است و سبب تجمع افراد می شوند که باید آن را مدیریت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اشاره کرد و گفت: بیشتر بیماران بستری در این مراسمات مبتلا شدند که باید آن را نیز کنترل کنیم.

موسوی با تاکید براینکه باید فرهنگ سازی لازم برای قرنطینه بیماران کرونایی انجام شود، گفت: اطلاع رسانی به خانواده و محیط کار بیمار ارائه می شود و اگر فرد رعایت نکند همکاران ما می توانند به عنوان تهدید سلامت عمومی از دستگاه قضایی کمک بگیرند.

*تجمع بیش از ۱۰ نفر در ساری ممنوع شد

عباسعلی رضایی فرماندار مرکز استان مازندران با بیان اینکه روزهای اخیر آمار مبتلایان ویروس کرونا در شهرستان ساری بسیار افزایش پیدا کرده و به مرز وضعیت قرمز رسیده است، تاکید کرد: مقرر شد تا 10 روز تمامی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، تفرجگاه‌ها، تالارها، باشگاه‌های ورزشی، دستفروشان و صنوف پرخطر به حالت  تعطیل در آیند و تمامی تجمع‌های بیش 10نفر ممنوع است.

فرماندار شهرستان ساری ضمن تشکر از همراهی مردم و اصناف جهت پیشگیری ویروس کرونا، تصریح کرد: در صورت نادیده‌گرفتن دستورالعمل‌های ستاد کرونا قطعا شاهد زیانی به مراتب بیشتر از پیک اول شیوع این ویروس در مرکز استان خواهیم بود.

*اوج‌گیری کرونا در آمل‌

رئیس اداره بهداشت آمل با اشاره به بستری بیش از 400 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آمل، گفت: وضعیت شهرستان همچنان قرمز است.

فرامرز اکبری گفت: وضعیت شهرستان همچنان قرمز است و تمام بیمارستان های شهرستان به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از 2 هزار نفر در بیمارستان های آمل بستری شدند، عنوان کرد: متاسفانه عادی شدن ویروس کرونا در جامعه و عدم رعایت پرتکل های بهداشتی ، با وجود کاهش نسبی، باعث شیوع مجدد این بیماری در شهرستان شد.

رئیس اداره بهداشت آمل با تاکید اینکه بیمارستان ها از تمام ظرفیت خود برای پذیرش بیماران کرونایی اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: بعد از بیمارستان امام خمینی (ره) که از ابتدا به بیماران کرونایی اختصاص داشت، بیمارستان امام علی (ع)، بیمارستان شمال، بیمارستان امام رضا (ع)و بیمارستان 17 شهریور نیز از برای پذیرش بیماران کرونایی مهیا شده است.

وی به ضرورت توجه مردم به پرتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: کم توجهی به رعایت موارد بهداشتی، فاصله اجتماعی و برگزاری مراسمات باعث شد بعد از مدتی کاهش این بیماری، شاهد روند افزایشی هستیم.

اکبری رعایت به در خانه ماندن توصیه کرد و یاداور شد: از تجمع چه بصورت خانوادگی و چه بصورت کاری خودداری کنید و حتما فاصله اجتماعی را با اطرافیان رعایت کنید.

 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما