تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۳۶۵
استاد اقتصاد دانشگاه ماساچوست آمریکا گفت: در صورت عدم ساخت واکسن کرونا بهتر است بازی‌های المپیک توکیو لغو شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیک اقتصاد‌دان آمریکایی با محوریت فعالیت‌های ورزشی می‌گوید: کمیته بین المللی المپیک (IOC) باید نیمی از هزینه‌های اضافی برای به تعویق انداختن بازی‌های توکیو را به دلیل بیماری کرونا تأمین کند.
اندرو زیمبالیست استاد اقتصاد دانشگاه ماساچوست در این باره گفت: برداشتن نیمی از هزینه‌ها می‌تواند به عنوان مسئولیت IOC باشد.
IOC موافقت خود را با اختصاص بودجه 650 میلیون دلاری به دلیل تعویق المپیک اعلام کرد. با توجه به اینکه این امکان وجود دارد هزینه‌ها به خاطر تعویق المپیک افزایش یابد، مسئولان با ساده برگزار کردن بازی‌های توکیو به توافق رسیدند.
این اقتصاددان آمریکایی خاطرنشان کرد: IOC دوست دارد بگوید که شریک بازی‌های توکیوست بنابراین اگر هزینه‌ها 3 میلیارد دلار افزایش یابد بنابراین من فکر می‌کنم کمیته بین‌المللی باید نیمی از آن را برعهده بگیرد.
وی اعتقاد دارد بهتر است بازی‌های المپیک در صورت عدم کشف واکسن لغو شود.
در حالی که زیمبالیست معتقد است المپیک به تعویق افتاده تأثیر بسیار کمی بر اقتصاد ژاپن خواهد گذاشت وی تاکید دارد اگر بازی‌ها را لغو کنیم و در این خصوص تصمیم زودهنگام بگیریم، ضرر اقتصادی کمتر خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما