تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۳۵۵
بانک‌ها و دولت در سال «جهش تولید» باید بیش از همیشه دست تولید را بگیرند و در راستای رفع مشکلات سرمایه در گردش آن‌ها به میدان بیایند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد بانکی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران استان سمنان همواره یکی از اقداماتی است که می‌تواند به «جهش تولید» در سالی که به همین نام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین شده است، کمک کند.
مدیران بانکی استان سمنان و به‌ویژه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در این زمینه باید نقش مهمی ایفا کنند تا مشکلات بانکی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان سمنان در سال جاری رفع شود.
مشکلات بانکی و حقوقی همواره شرکت‌های تولیدی و صنعتی بزرگ استان سمنان را آزار می‌دهد و باید عزم مسؤولان برای رفع این مشکلات بیش از گذشته جزم شود.

نیاز ۷۰ میلیارد تومانی در خودروسازی سمنان
عوض دیدار، مدیرعامل شرکت خودروسازی فردا که در شهرک صنعتی سمنان مستقر است، می‌گوید: در حال حاضر، بر اساس توافق این شرکت با ایران خودرو، روزانه ۵۰ دستگاه پژو پارس در این مجموعه تولید می‌شود.
او می‌گوید: از سال ۹۵ توافق با شرکای تجاری و تولید محصولات جدید در دستور کار این شرکت قرار گرفت و بالغ بر ۴۰۰ دستگاه خودروی ix5 شرکت MG در این واحد تولید و به فروش رسید که به دلیل تحریم‌ها، با مشکلاتی روبه‌رو شد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی فردا افزود: ۴۰ دستگاه خودروی جدید SX6 با نام تجاری خودروسازی فردا در این شرکت تولید شد که پس از فروش اولیه، استقبال چهار هزار خودروی دیگر از سوی مشتریان وجود داشت.
دیدار بیان کرد: در حال حاضر، این واحد تولیدی به ۷۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد و در صورت تأمین نقدینگی از سوی بانک ملی، ظرفیت تولید و فروش ۳۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات اقتصادی و پرفروش این شرکت وجود دارد.

اشتغال ۳۵۰ نفری در شاهرود؛ در گرو تسهیلات
مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن شاهرود هم که از نیمه راه احداث گذشته، می‌گوید: این واحد تولیدی در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او افزود: تخصص، تجربه و همچنین اهتمام بسیار خوبی در خصوص راه‌اندازی این واحد تولیدی وجود دارد که در صورت مساعدت بانک ملی در پرداخت تسهیلات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این واحد راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن شاهرود ادامه داد: تعداد ۳۵۰ نفر با راه‌اندازی واحد تولیدی ذوب‌آهن شاهرود مشغول به کار خواهند شد. و برای تکمیل پروژه و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این واحد، نیاز به ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات است.
اشتغال جوانان؛ نیازمند کمک
مدیرعامل شرکت فردوس آرای شاهرود هم بیان کرد: توان تولیدی بسیار مطلوبی در این شرکت داروسازی وجود دارد و تقویت این واحد تولیدی در توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان، تأثیر به سزایی خواهد داشت.
او گفت: برخی مسائل و مشکلات حقوقی و بانکی بر سر راه این واحد تولیدی وجود دارد که نیاز به مساعدت از سوی بانک ملی دارد.

اتوبوس‌سازی هم کمک می‌خواهد
عبدالله اکبری‌راد، رئیس هیأت مدیره شرکت عقاب‌افشان که اتوبوس می‌سازد، هم می‌گوید: افزایش قیمت‌ها و تحریم مشکلاتی را برای این واحد تولیدی به وجود آورده است؛ در دیداری که با سرپرست وزارت «صمت» انجام گرفت، درخواست‌ها مطرح شد و این مجموعه از سوی سرپرست وزارت به‌عنوان صنعت ملی قلمداد شد.
او افزود: نیاز است تا با درخواست تسهیلات ستاد تسهیل به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان و درخواست تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ مساعدت لازم صورت گیرد.
رئیس هیأت مدیره شرکت عقاب‌افشان افزود: عقاب افشان به‌عنوان یکی از بهترین واحدهای تولید خودرو در کشور و مشتری دیرینه بانک ملی، به توجه ویژه از سوی این بنگاه بزرگ مالی کشور نیاز دارد.
اکبری‌راد گفت: طی نشستی با معاون وزیر کشور، تفاهم‌نامه فروش چهار هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و شاسی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان منعقد شد.
وی گفت: اتوبوس امروز به‌عنوان یک کالای استراتژیک برای دولت به حساب می‌آید و توان مطلوبی از سوی تولیدکننده در این واحد و نیاز بالایی در بازار برای خرید این محصولات از سوی مشتریان وجود دارد.

دولت دست تولیدکنندگان را بگیرد
به‌هرحال، آنچه امروز بیش از همه مهم به نظر می‌آید، این است که دولت باید در شرایط سخت اقتصادی فعلی، دست تولیدکنندگان را بیش از گذشته بگیرد.
مساعدت‌های لازم در خصوص رفع تنگناهای مالی واحدهای تولیدی و تأمین نقدینگی این واحدها از سوی بانک‌ها باید انجام گیرد تا اشتغال موجود تثبیت و تقویت شود.
تأمین نقدینگی بی‌تردید مهم‌ترین دغدغه امروز واحدهای تولیدی استان سمنان است که باید برای رفع آن همه به میدان بیایند و انجام وظیفه کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴