تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۳۵۳
وزیر خارجه ارمنستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود درباره آخرین تحولات در زمینه درگیری مرزی با جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزیر امور خارجه ارمنستان سه شنبه با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تنش‌های مرزی با جمهوری آذربایجان  تلفنی گفت‌وگو کرد.
به نوشته وبگاه «رادیوی دولتی ارمنستان» «زهراب مناتساکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان در این گفت‌و‌گو درباره اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان توضیحاتی ارائه داد. این دو دیپلمات ارشد در این گفت‌وگو بر لزوم حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و حل مسالمت آمیز مناقشات تاکید کردند.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه در پاسخ درباره موضع جمهوری اسلامی ایران درباره منطقه قره باغ اظهار داشت: «موضع ما درباره منطقه قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان هیچ تغییری نکرده است.»
وی ضمن تاکید بر ضرورت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و استفاده از روشهای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، افزود: «معتقدیم این دو کشورهمسایه باید اختلافات خود را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره آمادگی خود را برای مساعدت به حل و فصل این اختلاف اعلام کرده است.»
وزرات دفاع آذربایجان سه‌شنبه اعلام کرد در پی تشدید تنش میان این کشور با ارمنستان، دو نظامی ارشد آذربایجانی در تیراندازی نیروهای مسلح ارمنستانی در منطقه مرزی «تووز» کشته شدند. وزارت دفاع ارمنستان نیز روز سه‌شنبه گفت که نیروی دفاع هوایی این کشور یک پهپاد آذربایجانی را در منطقه مرزی که تنش‌ها در آن افزایش یافته، سرنگون کرده است.
نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است. جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما