کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد 100 درصدی انتقال ریلی کالای اساسی از بنادر/جزئیات تخصیص وام حمایتی 940 میلیاردی

25 تير 1399 ساعت 8:00

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های مسافری برای دریافت تسهیلات حمایتی در حال ثبت نام و تکمیل پرونده در بانک‌های عامل مرتبط هستند، گفت: در بنادر انتقال کالای اساسی با ریل، افزایش 100 درصدی در ماه‌های ابتدایی امسال داشت.


به گزارش بلاغ به نقل ازسعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره تمهیدات جلوگیری از شیوع کرونا در ناوگان ریلی، اظهار داشت: در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از زمانی که در کشور چین، کرونا شیوع پیدا کرد، تلاش شد با تشکیل «کارگروه دائمی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار» خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راه‌آهن برای مقابله با این بیماری آماده کنیم و برای سلامت مسافران و کارکنان خود تعهدات دائم اندیشیدیم.
وی ادامه داد: در حوزه حمل بار با رعایت کامل پروتکل‌های بین المللی و نصب تونل ضدعفونی قطارها، از اسفندماه سال گذشته مرز ریلی رازی باز شد و مراودات ریلی بار، با ترکیه ادامه یافت.
وی با بیان این که مرز ریلی آستارا نیز باز شده است، گفت: با نصب تونل‌های ضدعفونی قطار، مرزهای سرخس، اینچه برون و میرجاوه نیز باز است و قطارهای باری در حوزه مبادلات فعال شدند.
مدیرعامل راه‌آهن با بیان این که ناوگان ریلی و ایستگاه‌های راه‌آهن به صورت مداوم و کامل ضد عفونی می‌شود، افزود: ‌‌غربالگری ورود مسافر به ایستگاه‌ها نیز با دقت انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ما در راه‌آهن این فرایند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مکانیزه کردیم، یعنی در هر کوپه 4 نفره قطار فقط 2 صندلی به فروش می‌رود.
رسولی افزود: شرکت راه‌آهن ایران مورد تشویق اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها قرار گرفت و امروز راه‌آهن ایران عضو کارگروه کووید 19 اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) است.
* افزایش 100 درصدی انتقال کالای اساسی از بنادر با ریل
مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: به دلیل شیوع کرونا، سفرهای ریلی کاهش یافته است اما این کاهش با افزایش سهم حمل ریلی بار، جبران شد.
وی ادامه داد: در بنادر انتقال کالای اساسی با ریل، افزایش 100 درصدی در ماه‌های ابتدایی امسال داشت، رشد صادرات و واردات ریلی داشتیم که بیشترین سهم رشد در مرز رازی محقق شد، چون از اسفند 98 بازگشایی شده بود، همچنین مرزهای سرخس و اینچه برون هم از چند هفته پیش بازگشایی شد.
* تخصیص 940 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شرکت‌های مسافری ریلی
رسولی درباره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی از شرکت‌‌های ریلی در دوران شیوع کرونا به دلیل کاهش مسافر، اظهار داشت: 940 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به  شرکت‌های مسافری ریلی تخصیص یافت.
* شرکت‌های مسافری در حال ثبت‌نام و تکمیل پرونده برای دریافت وام هستند
وی افزود: طبق دستورالعمل دولت، شرکت‌ها در حال ثبت نام و تکمیل پرونده در بانک‌های عامل مرتبط هستند.
مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: از بانک‌ها می‌خواهیم با توجه به شرایط سخت فعلی شرکت‌ها به دلیل کاهش تقاضای سفر، استرداد کامل بلیت‌ها در اسفند 98، ضرورت ضدعفونی مداوم ناوگان و فشارهای مضاعفی که شرکت‌ها متحمل می‌شوند، در واگذاری اعتبارات تخصیص یافته تسهیلاتی مدنظر قرار دهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431352

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431352/رشد-100-درصدی-انتقال-ریلی-کالای-اساسی-بنادر-جزئیات-تخصیص-وام-حمایتی-940-میلیاردی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com