تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۳۱۳۱۳
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حجاب و عفاف از مولفه‌های مهم در صیانت و سلامت جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار  در سنندج اظهار کرد: اهمیت مسئله حجاب و عفاف موضوعی انکارناپذیر است و همواره در طول تاریخ بشریت در تمام ادیان الهی مورد توجه بوده است.
وی با اشاره به اینکه مسئله کشف حجاب و شهادت جمعی از مسلمانان به خاطر مقابله با این تصمیم در مسجد گوهرشاد یک اتفاق نبود بلکه یک جریان استعماری بود، گفت: دشمنان اسلام با این برنامه سعی در ضربه زدن به ریشه‌های اعتقادی مسلمانان را داشتند اما به برکت خون شهدا به اهدافشان نرسیدند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه حجاب و عفاف یک رفتار فطری در وجود هر انسانی است، خاطرنشان کرد: دین اسلام تاکیدات زیادی به حفظ حجاب و عفاف دارد.
حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه حجاب و عفاف از مولفه‌های مهم در صیانت و سلامت جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد:  فرد باحجاب یک پرده و پوشش بین خود و چشم‌های ناپاک ایجاد می‌کند و همین موضوع موجب کاهش و ریشه‌کن شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی تصریح کرد: حجاب حائل بین محرم و نامحرم است و نگاه‌های نامحرمانه و شهوت‌آمیز را از بین می‌برد از این رو ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید بیش از پیش در جامعه دنبال شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی کاملی برای تمام زنان جهان نام برد و با اشاره به دیدگاه آن حضرت در مورد حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: «بهترین چیز برای حفظ شخصیت زنان این است که مردی را نبیند و مورد مشاهده مردان قرار نگیرد».
حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه رعایت عفاف و حجاب تنها وظیفه بانوان جامعه نیست و مردان نیز باید به این مهم توجه جدی داشته باشند، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم در حفاظت از جامعه اسلامی توجه به رعایت حجاب و عفاف است.
وی خاطرنشان کرد: توجه به حجاب و عفاف کانون خانواده‌ها را محکم و مانع از فروپاشی زندگی‌ها می‌شود، وقتی بنیان خانواده‌ها قوی باشد جامعه نیز به خودی خود از قوام بیشتر برخوردار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه دشمنان تمام توان خود را برای ضربه‌زدن به کانون خانواده‌ها بکار گرفته‌اند، گفت: بی‌توجهی بانوان به رعایت حجاب و عفاف و به منجلاب کشیدن مردان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان است.
وی با بیان اینکه الگوهای مناسب برای در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب باید به جوانان معرفی شود، افزود: استفاده از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از بهترین شیوه‌ها است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰