کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهادت غول های فناوری آمریکا در مورد انحصارطلبی

24 تير 1399 ساعت 11:30

زمان شهادت شرکت های بزرگ فناوری آمریکا در کنگره این کشور به علت انحصارطلبی تجاری، 27 جولای یعنی دو هفته دیگر تعیین شده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، مدیران عامل چهار شرکت گوگل، فیس بوک، آمازون و اپل ۲۷ جولای در کمیته فرعی ضدانحصار کنگره آمریکا که زیرمجموعه کمیته قضایی کنگره است، شهادت می دهند.
هر چهار شرکت به انحصارطلبی تجاری و استفاده از روش های ناعادلانه و غیرمنصفانه برای از میدان به درکردن رقبا متهم هستند. حضور مدیران عامل این شرکت در کنگره در یک روز و اخذ شهادت از آنها نشان می دهد اتهامات واردشده به شرکت های یادشده کاملا جدی است و قرار است تحقیقاتی گسترده و مفصل در مورد آنها به عمل آید.

 
در ژوئن سال گذشته کمیته قضایی کنگره آمریکا تحقیقات خود را در مورد میزان رقابتی بودن بازارهای دیجیتال آمریکا آغاز کرد و از کنترل غیرمنصفانه بسیاری از این بازارها توسط چند شرکت خاص انتقاد کرد. بر اساس بررسی کنگره، شرکت های یادشده بازارهای تجارت الکترونیک، ارتباطات آنلاین و اطلاعات دیجیتال را تحت سلطه خود درآورده اند و از این طریق رقابت و سرمایه گذاری در دنیای آنلاین را در آمریکا و خارج از آن دشوار کرده اند.
در جریان این تحقیقات فیس بوک به انحصارطلبی در حوزه شبکه های اجتماعی، گوگل به انحصارطلبی در زمینه تبلیغات آنلاین، آمازون به انحصارطلبی در عرصه تجارت الکترونیک و اپل به انحصارطلبی در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن متهم شده است. گفتنی است اتحادیه اروپا نیز تحقیقات مستقلی را در این زمینه آغاز کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431311

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431311/شهادت-غول-های-فناوری-آمریکا-مورد-انحصارطلبی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com