کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هراتیان: هیچ تضمینی وجود ندارد بازیکنان مبتلا نشوند/با کلمه راستی‌آزمایی به شدت مشکل دارم

23 تير 1399 ساعت 17:20

رئیس ایفمارک گفت: من با کلمه راستی‌آزمایی به شدت مشکل دارم، ‌نظارت ما در این راستا نیست و ناظران ما فقط در راستای اجرای دقیق پروتکل‌ها در زمان تست‌گیری حضور خواهند داشت.


به گزارش بلاغ به نقل اززهره هراتیان در خصوص نظارت ناظرین ایفمارک در راستایی‌آزمایی تست کرونا باشگاه‌ها، اظهار داشت: من با کلمه راستی‌آزمایی به شدت مشکل دارم، ‌نظارت ما در این راستا نیست و ناظران ما فقط در راستای اجرای دقیق پروتکل‌ها در زمان تست‌گیری حضور خواهند داشت. مثلاً آی‌دی‌کارت‌ها و روند نمونه‌گیری چک شود این برای آن است که هم به بازیکنان و هم مسئولان  اطمینان داده شود که پروتکل‌ها دقیق رعایت می‌شود.
وی در رابطه با اینکه چرا قبل از این، هیچ نظارتی در ایفمارک بر تست‌ها نبود، گفت: قبلاً بارها توضیح دادم پروتکل‌ها از سوی فدراسیون پزشکی ـ ورزشی ابلاغ شده بود آنها ناظرینی را برای نظارت پیش‌بینی کرده بودند و این باعث شد یکسری تعاملاتی انجام شود. همانطور که گفتم با بیماری جدیدی روبه‌رو هستیم و هر لحظه ممکن است نیاز به همکاری بیشتر با هم داشته باشیم و الان هم ما در حال همکاری هستیم تا ناظرین ما بر این تست‌ها نظارت کنند.
رئیس ایفمارک در رابطه با اینکه به جز ناظرین ایفمارک از چه جاهای دیگری بر این تست‌ها نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال برگزاری جلسات هستیم تا تقسیم کار کنیم چون لیگ‌های پایین‌تر، مدارس، فوتسال قرار است اضافه شود به تنهایی قادر به ادامه کار نیستیم و باید با هم همکاری کنیم.
هراتیان در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص چگونگی دریافت گزارش ناظران تأکید کرد: یک چک لیستی آماده شده است و در اختیار ناظران قرار داده‌ایم که در زمان نمونه‌گیری و مسابقات حضور داشته باشند و بدون ایجاد استرس به ما گزارش می‌دهند و اگر مشکلی باشد سریعاً تماس می‌گیرند و ما به ناظر اطلاع می‌دهیم تا این مشکل رفع شود. همه این‌ها برای آن است تا حداقل آسیب به بازیکنان در حضور این بیماری ببینند.
وی در رابطه با ابتلای عارف غلامی به ویروس کرونا و حضور ناظران ایفمارک در تست‌های این بازیکن، تصریح کرد:‌ در این تست‌ها مسؤولین ایفمارک حضور داشتند و هم اکنون همکاران من با کادر پزشکی استقلال در تماس هستند و با هم چک می‌کنند شرایط این بازیکن چگونه است تا به حالت ایده‌ال بازگردد من در جریان این نیستم که وی کرونا گرفته است و همکاران پزشکی‌ام با آنها در ارتباطند.
هراتیان در رابطه با اینکه ابتلا عارف غلامی به ویروس کرونا خطرناک است و شاید باعث ابتلای بازیکنان دیگر به این بیماری شود، افزود: در لیگ ایران بی‌سابقه بوده است که در یک تیم این تعداد افراد به بیماری مبتلا باشند، ما با بیماری در ارتباط نیستیم که سه سال در خصوص آن تحقیق کرده باشیم باید یک همدلی بین کادر پزشکی تیم‌ها و مسؤولین پزشکی وجود داشته باشد تا ابتلا به این بیماری را کمتر کنیم.
رئیس ایفمارک در رابطه با اینکه باشگاه‌ها به خاطر مشکلات شخصی‌شان آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت را زیر سؤال می‌برند، عنوان کرد:‌ من سعی کرده‌ام در این خصوص موضعی نداشته باشم من کارم را در خصوص حوزه پزشکی انجام می‌دهم و در حوزه‌های دیگر اظهارنظر نمی‌کنم چون اطلاعات کافی ندارم موضوع واقعی این است که در خصوص کووید در رسانه‌ها نباید صحبت بکنیم و باید نکات مثبت را بیشتر مطرح کنیم چون ایجاد نگرانی در مردم می‌شود و در درازمدت اثرات روانی می‌گذارد که این اصلاً خوب نیست. باید به ستاد کرونا اطمینان کنیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: آزمایشگاه‌هایی که تیم‌ها در آن تست می‌دهند آزمایشگاه‌های معتبری است و مورد تأیید وزارت بهداشت می‌باشد این که بعضی می‌گفتند آزمایشگاه معتبر نیست گمانه‌زنی رسانه‌ای است و هیچ ارگان رسمی اعلام نکرده است آزمایشگاه مورد تأیید نیست. تمام آزمایشگاه‌هایی که در حال حاضر مورد تأیید وزارت بهداشت هستند مورد تأیید ما هم هستند. اگر ناظران ایفمارک و فدراسیون پزشکی ـ ورزشی نظارت می‌کنند برای آن است که ببینند پروتکل‌ها کامل اجرا می‌شود یا نه.
وی در مورد ابلاغ پروتکل‌های جدید تأکید کرد: باید حتماً پروتکل‌های جدید ابلاغ شود چون وزارت درمان هر هفته پروتکل‌های جدید در خصوص درمان و غربالگری می‌دهد و برای فوتبال هم نیاز به تغییرات دارد و برای بهتر شدن در بعد آموزش و غربالگری و خوداظهاری را بسیار باید پررنگ‌تر کنیم. باید برای هر فرد به صورت چهره به چهره روزانه شرایط را توضیح دهیم،  امروز علائم بیماری در حال تغییر است و هر لحظه شرایط تغییر می‌کند و فرم‌ها باید تغییر کند.
رئیس ایفمارک در خصوص اینکه تیم‌ها باید چه کاری انجام دهند تا به این بیماری مبتلا نشوند، گفت: ما باید یک ترکیب را در نظر بگیریم نمی‌شود تنها با تست پی‌سی‌آر از بازیکن‌ها مراقبت شود باید با بازیکن‌ها صحبت شود تا از بعد مسؤولیت اجتماعی و رفتارشان بسیار مهم است باید اطلاعات علمی‌شان را در این زمینه بالا ببرند. باید به آنها بگویند اگر شما هم به این بیماری مبتلا می‌شوید مردم روی شما حساب کنند که شما فرد قوی هستید. من خیلی از بیمار‌ها را دیده‌ام وقتی مبتلا شدند استرس در بدن‌شان زیاد شده است یکی از مراحل درمان کم شدن این استرس‌ها است. هیچ تضمینی وجود ندارد بازیکنان مبتلا نشوند در کشورهای دیگر لیگ‌شان برگزار می‌شود و چنین مسائلی در رسانه‌ها مطرح نمی‌شود مردم نیاز به آموزش دارند و قرار نیست این موضوعات مطرح شود.
هراتیان افزود: پروتکل هر کشوری را وزارت بهداشت آن کشور صادر می‌کند نمی‌توانیم بگوییم چرا در آن کشور یک برخورد شده و در کشور ما انجام نشده است،  جان‌های زیادی از دست رفته است و ما باید ببینیم چه کمکی می‌توانیم به کادر پزشکی بکنیم. اذعان می‌کنم کادر پزشکی لیگ برتر و لیگ یک از شریف‌ترین آدم‌ها هستند و مرتب با ما در تماس هستند و شیوه‌های مختلف را می‌پرسند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431268

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431268/هراتیان-هیچ-تضمینی-وجود-ندارد-بازیکنان-مبتلا-نشوند-کلمه-راستی-آزمایی-شدت-مشکل-دارم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com