عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از عدم شفافیت کمک‌های مردمی به NGO های بیماری‌های خاص خواستار نظارت بر انجمن‌ها و بنیادهای خیریه درمانی شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره عدم شفافیت بنیادهای مالی در حمایت از بیماری‌های خاص اظهار داشت: امر بهداشت و درمان،‌ احساسات مردم را برمی‌ا‌نگیزد که در جهت کمک به جامعه احساس وظیفه کرده و برای کمک وارد میدان می‌شوند.
وی با بیان اینکه خیرین و برخی از مردم کمک‌های مالی زیادی را به انجمن‌ها و بنیادهای خیریه فعال برای کمک به بیماران خاص انجام می‌دهند افزود: وظیفه مجلس و دولت است با تعیین سازوکارهای مناسب حوزه‌های مالی این انجمن‌ها و خیریه‌ها را شفافت کرده و مردم بدانند کمکی که انجم داده‌اند به کجا رفته و به چه کسی کمک شده است.
** کمک‌های مردمی به انجمن‌های خیریه درمانی باید در مسیر اصلی باشد 
نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)کمک‌های زیادی را به بیماران خاص و جامعه هدف انجام می‌دهد اما همه خیرین ظرفیت حضور این اقدام را نداشته و شاید به دلیل اختلاف سلایق و یا عدم دسترسی به برخی بیماران خاص سعی می‌کنند کمک‌های خود را به انجمن‌ها یا بیماران‌ خاص بدهند.
فاضلی تصریح کرد: همه کمک‌کنندگان به انجمن‌ها و بنیادهای بیماران خاص نیت خیر دارند اما دولت و مجلس باید شرایطی را فراهم کنند که این کمک در جهت و مسیر اصلی هدایت شود.
** کمیسیون بهداشت به دنبال شفافیت کمک‌های مردمی به بنیاد‌های بیماری‌های خاص
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وظیفه دولت و مجلس حمایت از خیرین است چرا که آن خیر کار خود را بدون هیچ مرض و غرضی انجام می‌دهند و جامعه نیازمند کمک آن خیر است و باید به دنبال او باشد.
نماینده مردم سراوان در مجلس بافزود: در کمیسیون بهداشت و درمان شفافیت مالی کمک‌های مردمی به انجمن‌های خیریه، بنیادهای بیماری‌های خاص و خانوارهای آسیب دیده از آنها را دنبال خواهیم کرد تا جامعه بداند که ما حداکثر بهره وری را از کمک‌های مردمی انجام خواهیم داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما