تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۵۷
نتایج یک بررسی جدید نشان داده، بزرگسالان دارای چاقی مستعد ابتلا به آنفلوآنزای H1N1، ویروس آنفلوآنزای خوکی هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشینهوا، براساس مطالعه‌ای که در وب سایت دانشگاه میشیگان (UM) منتشر شده، بزرگسالان دارای چاقی مستعد ابتلا به آنفلوآنزای H1N1،  ویروس آنفلوآنزای خوکی هستند.
ویروس H1N1 در سال ۲۰۰۹ به‌سرعت در جهان گسترش یافت و سازمان جهانی بهداشت همه‌گیری جهانی یا پاندمی آن را اعلام کرد.
محققان داده‌های بیش از ۱۵۰۰ فرد را در ماناگوا و نیکاراگوئه را مورد بررسی قرار دادند و درنهایت دریافتند، بزرگسالان دارای چاقی در مقایسه با افراد فاقد چاقی، دو برابر بیشتر به عفونت H1N1 مبتلا شده‌اند.
در حالی که مکانیسم پیوند چاقی با افزایش شدت بیماری هنوز شناخته نشده است، التهاب مزمن با افزایش سن افزایش می‌یابد و با بیماری‌های مزمن همراه است. محققان گفتند که مطالعات جداگانه نشان داده است که چاقی باعث کاهش سطح سیتوکین ضد التهاب می‌شود.
هانا مایر، محقق این پژوهش گفت: «این تحقیق از این جهت مهم است که چاقی در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است و از دهه 70 تقریباً سه برابر شده است؛ اگر چاقی با افزایش خطر همراه باشد این مسئله می‌تواند منجر به افزایش بیماری‌های گوناگون شود.
اوبری گردون، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: به تازگی  یک مطالعه جدید نشان داده  نوعی جدید از عفونت H1N1  در چین می تواند به همه گیری تبدیل شود و همین موضوع بر اهمیت ادامه این نوع تحقیقات حتی در مواجهه با بیماری همه گیر COVID-19 تأکید می‌کند.
وی ادامه داد: اگرچه ما در وسط یک بیماری همه گیر هستیم، اما نمی‌توانیم از ظهور ویروس‌های دیگر، به ویژه آنفلوآنزا غافل شویم.
علائم این نوع آنفلوآنزا هم کاملاً شبیه آنفلوانزای فصلی و شامل سرفه، تب، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، سردرد، لرز و خستگی است.

این مطالعه در مجله علمی بالینی بیماری‌های عفونی منتشر شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما