تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۳۸
نماینده دموکرات کنگره آمریکا، دلیل افزایش جرائم در شهر نیویورک آمریکا را عدم توانایی مردم این شهر در پرداخت اجاره بها و دزدی از فروشگاه‌ها برای تغذیه کردن کودکان‌ خود دانسته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«الکساندریا اوکازیو کورتز»، نماینده دموکرات کنگره آمریکا از شهر نیویورک، روز گذشته (یکشنبه) در مورد افزایش جرائم در این شهر آمریکایی اظهار نظر کرد.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، کورتز دلیل افزایش جرائم در این شهر آمریکایی را عدم توانایی مردم این شهر در پرداخت اجاره بها و نیاز آنها به دزدی از فرو‌شگاه‌ها به منظور تغذیه کردن کودکان‌ خود دانسته است.
این قانونگذار آمریکایی در صحبت‌های خود که به شکل ویدئوی در فضای مجازی پخش شده به شرایط نا‌امید‌کننده مردم شهر نیویورک اشاره کرد و گفت: «آیا فکر می‌کنید این (افزایش جرائم) به بیکاری در آمریکا ربط دارد؟ ... شاید این مسئله به این حقیقت ربط پیدا می‌کند که مردم اجاره‌بهای خود را پرداخت نمی‌کنند و می‌ترسند که اجاره خود را پرداخت کنند... آنها باید کودکان خود را تغذیه کنند و احساس می‌کنند که باید چند نان بدزدند یا در غیر این صورت گرسنه خواهند ماند».
وی در ادامه همچنین به کاهش بودجه پلیس شهر نیویورک اشاره کرد و گفت: «حتی با وجود تغییرات مربوط به بودجه که در شورای شهر نیویورک پیشنهاد داده شد، بودجه اداره پلیس این شهر کاهش نیافته است. ۱- آنها (این تغییرات) به طور کامل تصویب نشده‌اند. ۲- کاهش [بودجه] واقعی یک میلیارد دلار نیست. ۳- این کاهش بودجه واقعی نیست.»
در پی کشته شدن جورج فلوید در شهر مینیاپولیس آمریکا، اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا افزایش یافتند و معترضان خواستار کاهش بودجه پلیس در این کشور شدند.
راشا تودی همچنین نوشته بعد از کشته این سیاهپوست آمریکایی در مینیاپولیس میزان جرائم در شهر نیویورک آمریکا رو به افزایش بوده است.
تنها در هفته گذشته، ۴۳ تیر‌اندازی در این شهر صورت گرفته که در مقایسه با سال گذشته این تعداد ۱۳ مورد بوده است. در آخر هفته مصادف با چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) ۱۰ مورد تیر‌اندازی در این شهر صورت گرفت که یک نفر کشته شد.
نظریه کورتز در مورد جرم و جنایت، از سوی محافظه‌کاران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفته و بیشتر آنان به حمایت او از جنبش «کاهش بودجه پلیس» انتقاد می‌کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰