کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز نگرانی پزشکان ژاپن از برگزاری المپیک/متخصص ژاپنی: المپیک باعث شیوع کرونا می‌شود

23 تير 1399 ساعت 11:20

پزشکان و متخصصان ژاپنی از برگزاری المپیک توکیو و افزایش شمار مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی کردند.


به گزارش بلاغ به نقل ازمقامات بهداشتی بیشتری در ژاپن ابراز نگرانی کرده‌اند که برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده می‌تواند خطرات بیشتری برای سلامتی مردم داشته باشد.
به دلیل شیوع ویروس کرونا، کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات دولتی ژاپن فروردین ماه امسال تصمیم گرفتند بازی‌های المپیک توکیو یکسال به تعویق بیفتد.
با توجه به افزایش نگرانی‌ها، اعلام شده این بحران جهانی تا سال 2021 در کشورهای مختلف فروکش نخواهد کرد.
طبق گزارش رویترز، متخصصان پزشکی ژاپن نگران هستند برگزاری بازی‌ها شمار مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش دهد.
دایچی موری یک پزشک تیم کنترل عفونت بیمارستان دانشگاه اوساکا در این باره اظهار داشت: اگر ما المپیک را برگزار کنیم این عفونت‌ها افزایش خواهد یافت. هیچ شکی در این نیست.
وی افزود: این ویروس به سختی تحت کنترل است چرا که مانع ورود افراد از خارج از کشور می‌شویم. با برگزاری رویدادی مانند المپیک، ویروس قطعا وارد کشور می‌شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد.
رویترز همچنین به نقل از آتسو هامادا استاد دانشگاه علوم پزشکی توکیو هشدار داد حتی اگر واکسن قبل از المپیک ساخته شود این غیر ممکن است که بتوان آن را در سراسر پخش کرد.
شینزو آبه نخست‌وزیر وزیر ژاپن و یوریکو کویکه فرماندار توکیو موافقت کردند برای برقراری ایمنی در توکیو با هم همکاری داشته باشند.
بیش از 21 هزار نفر در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 982 نفر جان باخته‌اند. شمار مبتلایان در چند روز اخیر در توکیو به شدت افزایش یافته است. روز گذشته 206 مورد جدید گزارش شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431232

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431232/ابراز-نگرانی-پزشکان-ژاپن-برگزاری-المپیک-متخصص-ژاپنی-باعث-شیوع-کرونا-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com