تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۴۳۱۲۱۹
این بار نوبت به صلیب سرخ جهانی بود که ضمن هشدار نسبت به کمبود شدید مواد غذایی در یمن اعلام کند، 66 درصد یمنی‌ها «هیچ غذایی» برای خوردن ندارند؛ و... آب از آب تکان نخورَد! آل‌سعود بیش از 5 سال است که به پشتوانه آمریکا و چند کشور اروپایی، یمن را از آسمان و زمین و دریا محاصره کرده است.
۰
plusresetminus
صلیب سرخ جهانی: 66 درصد مردم یمن هیچ چیزی برای خوردن ندارند
به گزارش بلاغ، 5 سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن نه تنها باعث مرگ صدها هزار کودک و زن یمنی با بمب‌های آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی شده بلکه، نابودی زیرساخت‌های این کشور فقیر را نیز به دنبال داشته است. محاصره ظالمانه این کشور نیز مزید بر علت شده و شمار زیادی از مردم یمن به این دلیل روزانه قربانی می‌شوند.

در تازه‌ترین گزارش‌ها در مورد شمار گرسنگان یمن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با انتشار مطلبی تاکید کرده، ۶۶ درصد یمنی‌ها هیچ نوع غذایی ندارند و این در حالی است که ۱۱ درصد از آنها از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند. صلیب سرخ سپس با اشاره به اینکه ۵۸ درصد مردم یمن به آب پاک نیاز دارند، اعلام کرد، ۶۴ درصد از یمنی‌ها هم از خدمات بهداشتی محروم هستند. تعداد ساکنان یمن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر است و این کشور از بیش از پنج سال قبل مورد تجاوز ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

از سوی دیگر، سازمان ملل نیز درخصوص وقوع قحطی شدید در یمن طی چند هفته آینده در صورت تأمین نشدن فوری منابع مالی، هشدار داده است.
دفتر سازمان ملل برای هماهنگی مسائل انسانی با انتشار پیامی در توئیتر نوشته، بدون تأمین فوری منابع مالی، کمک‌ها برای نجات میلیون‌ها یمنی متوقف خواهد شد و میلیون‌ها یمنی در معرض خطر قحطی قرار خواهند گرفت. این دفتر افزود ۲۰ میلیون نفر از ۳۰ میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴