تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۰۹
نیروی دریایی روسیه از برگزاری یک رزمایش بزرگ در «دریای بارنتس« با حضور بیش از 30 فروند ناو، انواع هواپیما، زیردریایی و یگان‌های توپخانه و موشکی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازناوگان شمالی روسیه از انجام یک رزمایش بزرگ دریایی  با حضور بیش از 30 فروند ناو، انوع زیر دریایی  و کشتی های دیگر در دریای «بارنتس» خبر داد.
به نوشته وبگاه «بارنت اّبزرور» در این رزمایش بسیار بزرگ علاوه بر ناوها و زیر دریایی‌ها، بیش از 20 هواپیما و سامانه‌های مختلف پدافندی و یگان‌های توپخانه حضور داشتند. در این رزمایش حملات یگان‌های توپخانه، موشکی، اژدر  و دیگر جنگ افزارها به اهداف فرضی برگزار شد.
در این رزمایش  دو کشتی رزمی روسیه نبرد شبیه سازی شده تصرف مواضع دشمن فرضی در ساحل را با موفقیت اجرا کردند.این تمرین با حمایت و پشتیبانی بمب افکن‌های فرا صوت روسیه و شلیک موشک‌های هوا به سطح  از فاصله 400 کیلومتری انجام شد.
دریا سالار «آلکساندر مویسف» از مقامات ارشد نیروی دریایی روسیه این رزمایش را بزرگترین تمرین نظامی سال کشورش عنوان کرد.  دریا سالار مویسف در این زمینه گفت که ناوگان شمالی روسیه قصد دارد با افزایش دامنه فعالیت در «دریای نروژ» نیز رزمایشی  برگزار کند.
این در حالی است که یکی از مقامات نروژی گفته که هنوز از مجاری رسمی خبری در این زمینه دریافت نکرده است. نروژ بر این باور است که اهداف روسیه از برگزاری چنین رزمایش‌هایی متوقف کردن دسترسی ناتو به دریای بالتیک، دریایی شمال و دریای نروژ است.
این رزمایش در حالی برگزار شد که تحرکات نظامی ناتو اطراف مرزهای روسیه افزایش یافته بطوری‌که «سرگئی رادسکوی» از فرماندهان  ارتش روسیه گفت که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، رزمایش‌های کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیشتر ماهیت ضد روسی دارند، افزایش داشته است. ناتو به‌منظور جاسوسی از روسیه ایستگاه راداری «گلوبوس ۳» را در نروژ تقویت کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما