کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزرات کشور سعودی: حجاج بدون مجوز جریمه می‌شوند

23 تير 1399 ساعت 9:30

وزرات کشور عربستان سعودی اعلام کرده کسانی که بدون مجوز رسمی بخواهند مناسک حج را به جای بیاورند، جریمه خواهند شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد کسانی را که بدون مجوز برای حج امسال مشرف شوند، جریمه خواهد کرد.
به گزارش روزنامه سعودی الشرق الاوسط، منبعی در وزارت کشور عربستان سعودی یکشنبه گفت که در ادامه دستور‌های پادشاهی مربوط به قوانین، احکام و مقررات ویژه مقابله با کرونا و در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس در حج امسال، تصمیم به مجازات کسانی گرفته شده که دستورالعمل های جلوگیری از ورود به اماکن مقدس (منا ، مزدلفه، عرفات) را بدون مجوز نقض کنند. به گفته وی متخطیان باید ۱۰ هزار ریال سعودی پرداخت کنند و در صورت تکرار این مبلغ افزایش خواهد یافت.
 منبع مذکور از همه شهروندان و افراد مقیم عربستان سعودی خواست به توصیه‌های مربوط به حج امسال عمل کرده و تأکید داشت که نیروهای امنیتی در همه راه‌ها و گذرگاه‌های منتهی به مشاعر مقدس حضور خواهند داشت و اجازه تخلف به کسی نخواهند داد و کسانی که از مقررات تخطی کرده و تلاش کنند وارد مناسک حج شوند، بازداشت خواهند کرد.
وزارت حج عربستان سعودی دوم تیر ماه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مناسک حج امسال به صورت محدود برگزار خواهد شد.
به دنبال شیوع ویروس کرونا، وزارت حج عربستان سعودی در مورد تصمیم خود گفته است، مناسک حج سال ۱۴۴۱ هجری قمری را با تعداد بسیار محدود و برای کسانی که تمایل به انجام مناسک حج دارند و از تابعیت‌های مختلفی که تنها در داخل عربستان سعودی حضور دارند برگزار کند.
سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی با شیوع کرونا و ثبت موارد مثبت ابتلا در عربستان دستور داد که عمره برای عمره‌گذاران غیر عربستانی لغو شود و بعدها برگزاری نماز در مسجد الحرام نیز ممنوع شد.
برخی منابع سعودی در خارج در آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت عربستان سعودی از میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونا تشکیک کرده و گفته‌اند وضعیت کرونا در این کشور بسیار بدتر از آن چیزی است که مقامات تلاش دارند آن را عادی و کنترل شده نشان دهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431205

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431205/وزرات-کشور-سعودی-حجاج-بدون-مجوز-جریمه-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com