تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۰۳
نخست وزیر عراق در نشست شورای امنیت ملی دولت خود بر ارتقای سطح عملکرد گذرگاه‌های مرزی با ایران و گفت‌وگو با ترکیه برای توقف حملات خود به شمال عراق تاکید کرد
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عصر امروز یکشنبه ریاست نشست امنیت ملی دولت این کشور را برعهده داشت».
بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این نشست یک سری مسائل و تحولات در عرصه عراق مورد بررسی قرار گرفت و در آن الکاظمی نتایج بازدید خود از گذرگاه مرزی مندلی(سومار) در مرز با ایران و اقدامات مربوط به  مبارزه با فساد در انجا و دیگر گذرگاه‌های عراق ارائه کرد».
الکاظمی همچنین تاکید کرد که دولتش در ممانعت از سوء استفاده مفسدان از این گذرگاه‌ها تلاش زیادی کرده و برنامه‌هایی را برای توسعه گذرگاه‌های مرزی تدارک دیده تا سطح عملکرد آنها ارتقا پیدا کند.
نخست‌وزیر عراق روز شنبه گذرگاه مرزی مندلی (سومار) را  پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، برای دادوستدهای تجاری «محدود» با جمهوری اسلامی ایران بازگشایی کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: «نشست امنیت ملی دولت عراق ادامه تجاوزات ترکیه به آسمان و خاک عراق را مورد بررسی قرار داد و بر ادامه گفت‌وگوی دیپلماتیک با ترکیه برای توقف این حملات تاکید کرد که تعرض به حاکمیت عراق محسوب می‌شود و به روابط محکم میان دو کشور دوست و همچنین به جان و اموال مردم آسیب می‌زند».
این نشست همچنین مسئله تظاهرات در عراق را مورد بررسی قرار دارد و در آن بر ضرورت مسالمت‌آمیز برگزاری شدن آن به منظور حفظ حاکمیت قانون  تاکید کرد.
بر اساس این بیانیه در نشست مذکور به موضوع ترورها نیز پرداخته و تاکید شد که طرف‌های ذیربط به وظیفه خود در پیگیری آن و ارائه سریع نتایج تحقیق به خصوص درباره ترور اخیر(ترور هشام الهاشمی کارشناس امنیتی عراق) عمل می‌کنند و با شناساندن هویت جنایتکاران در قبال قصاص آنها کوتاهی رخ نخواهد داد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما