کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجمع مخالفان جنگ یمن در برابر سفارت عربستان سعودی در برلین

23 تير 1399 ساعت 8:50

شماری زیادی از یمنی‌ها و فعالان حقوق بشر در اروپا، با تجمع در برابر سفارت عربستان سعودی در آلمان، خواستار توقف جنگ در یمن شدند.


به گزارش بلاغ شماری از معترضان به جنگ عربستان سعودی علیه یمن با تجمع در برابر سفارت سعودی در برلین، علیه لشکرکشی‌های ریاض در یمن تظاهرات کردند.
شبکه العالم یکشنبه گزارش داد که شماری از یمنی‌های مقیم اروپا، فعالان حقوق بشری عرب و آلمان امروز در برلین، پایتخت آلمان دور هم جمع شدند و در برابر سفارت سعودی علیه سیاست‌های سعودی‌ها در منطقه شعار دادند.
بر اساس این گزارش، معترضان طی این تجمع حملات نظامی ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته توسط این ائتلاف را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به جنایت‌های سعودی در یمن شدند.
معترضان ضد جنگ عربستان سعودی علیه یمن، همچنین مشارکت آمریکا در جنگ علیه یمن را محکوم کردند و خواستار توقف سریع مداخلات واشنگتن در امور یمن شدند.
سخنرانان تجمع امروز در برابر سفارت سعودی، در سخنان خود با اشاره به وضعیت بحرانی یمن به دلیل حملات سعودی‌ها به یمن، در باره تداوم این حملات و ممانعت از پهلو گرفتن کشتی‌های حامل نفت و سوخت در بندر الحُدیده یمن (غرب) هشدار دادند.
این معترضان با در دست داشتن تصاویر کودکان کشته شده بر اثر حملات هوایی سعودی‌ها، جنایت‌های چند سال اخیر ریاض در یمن را به نمایش گذاشته و با بازماندگان و خانواده‌های آسیب دیده ابراز همدردی و همبستگی کردند.


 
لشکرکشی عربستان سعودی و امارات عربی متحده به یمن از ابتدای سال ۱۳۹۴، به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن که هدف از آن سرکوب انقلاب این کشور بود، تا به امروز صدها هزار نفر کشته و زخمی برجای گذاشته است.
گذشته از این، تداوم محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن از سوی ائتلاف کشورهای مذکور، باعث وقوع قحطی، شیوع بیماری و کاهش تولید در کشور یمن شده و بر اساس آمار رسمی، تنها در هر دقیقه پنج کودک یمنی فوت می‌کند. سازمان ملل متحده هم دیروز در گزارش خود گفت که اگر فورا منابع مالی برای کمک به مردم من پیدا نشود، 20 میلیون با گرسنگی و مرگ مواجه خواهند شد (جزئیات بیشتر).
هم‌اکنون و در ششمین سال جنگ، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن همچنان در محاصره کامل ائتلاف سعودی است. حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجه هستند، ۳ میلیون کودک دچار سوءتغذیه‌اند و ۱۸ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند؛ این آمار به علاوه ۳ میلیون آواره جنگی، نشان از جنایتی بسیار بزرگ دارد که محاصره یمن عامل اصلی آن است (جزئیات بیشتر).
تنها در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منزل مسکونی در استان حجه (شمال غرب) ده تن از اعضای خانواده‌‌های کشته یا زخمی شده‌اند





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431200

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431200/تجمع-مخالفان-جنگ-یمن-برابر-سفارت-عربستان-سعودی-برلین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com