کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اربعین حسینی؛ فرصتی برای تجلی وحدت بین مسلمانان/ وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست

22 تير 1399 ساعت 17:30

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان است که با حضور موکب های این شکوه و همدلی تماشایی می‌شود.


به گزارش بلاغ به نقل ازحجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  امروز در نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین با بیان اینکه حضور گسترده مردمی همه ساله در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بازتابهای گسترده ای در عرصه بین المللی داشته است، اظهار داشت: این میراث معنوی با عظمت به لحاظ معنی و مفهوم و به لحاظ آیینی، با اشتیاق و شور روزافزون، یکی از بی نظیرترین میراث معنوی زنده بشری را رقم زده است.
امام جمعه تبریز راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع انسانی در جهان دانست و ادامه داد: اجتماع اربعین حسینی(ع) بازخوانی بی نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی و تبیین چهره رحمانی دین حنیف اسلام است و نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است.
وی تاکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به خوبی بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و نشان میدهد که جوامع اسلامی بویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیوع کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و عدم برقراری سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست.
امام جمعه تبریز با تاکید بر حفظ روحیه همدلی و مشارکت بین موکب های اربعین از مسئولان مواکب استان خواست چنانچه کشور عراق شرایطی برای پذیرش زائران حسینی نداشت در قالب هیأت مذهبی مواکب ارتباط صمیمی خود را تقویت و حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اخلاص در عمل را رمز موفقیت و پایداری کار در همه حوزه ها خصوصاً موکب داری دانست.
آذربایجان شرقی سال گذشته با 28 موکب خدمات رسان در ایام اربعین در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا و دیگر شهرهای ایران و عراق از زائران حسینی پذیرایی کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431182

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431182/اربعین-حسینی-فرصتی-تجلی-وحدت-بین-مسلمانان-وضعیت-پیاده-روی-هم-مشخص-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com