تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۳۱۱۳۷
پژوهشگران برای نخستین بار موفق به شناسایی نوعی خاص از اسیدهای چرب شده اند که از توانایی نابودی سلول های سرطانی برخوردار است و می تواند تحولی در درمان سرطان ایجاد کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمدیکال نیوز، اسیدچرب نابودگر سلول های سرطانی اسید دیهوموگاما – لینولنیک یا دی جی ال ای نام دارد و قادر به انتقال فروپتوز به یک مدل حیوانی بوده و می تواند همین انتقال را در سلول های سرطانی واقعی انسان انجام دهد.
فروپتوز نوعی سلول در حال مرگ عمدتا تشکیل شده از آهن است و ویژگی اصلی آن تجمع پراکسیدها لیپیدی است. این ماده که در سال های اخیر کشف شده به علت قابلیت های خود در جهت درمان برخی بیماری های صعب العلاج مورد توجه قرار گرفته است.

 
محققان دانشگاه واشنگتن امیدوارند این کشف جدید زمینه را برای درمان سرطان را هموار کند. زیرا تزریق فروپتوز می تواند موجب مرگ تومور سرطانی شود. این روش ممکن است در آینده برای درمان برخی بیماری های کبد نیز کاربرد پیدا کند.
برخی گونه های اسید چرب که در ماهی ها یافت می شوند به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما در مورد این اسید چرب تازه کشف شده اطلاعات زیادی در دست نیست.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴