تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۳۱۱۲۱
یک اندیشکده امنیتی مستقر در فلسطین اشغالی با کوته‌بینانه خواندن طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، گفت ناآرامی‌های بعد از اجرای آن، اجازه تداوم اشغال را نمی‌دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در جدیدترین واکنش‌ها به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، یک اندیشکده امنیتی مستقر در تل‌آویو درباره پیامدها و تداوم این طرح هشدار داد.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل (INSS) با طراحی مدلی، پیش‌بینی کرد که اجرای طرح اشغال کرانه باختری منجر به یک سری از پیامدهای تنش‌بار شده که می‌تواند به خطرات امنیتی و تاثیر منفی در روابط دیپلماتیک ختم شود.
در خلاصه گزارش این مدل شبیه‌سازی نوشته شده که طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری ذیل طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، مشکل فلسطینیان را به مرکزیت توجه عرصه بین‌المللی برگرداند.
بر این اساس، اندیشکده مذکور پیش‌بینی می‌کند که اجرای طرح اشغال باعث وقوع ناآرامی در بین فلسطینیان و تعلیق توافق صلح اسرائیل با اردن شده و به سیاستگذاران تل‌آویو هشدار داد که این طرح بیشتر از اینکه یک استراتژی طولانی‌مدت باشد، تفکری کوته‌بینانه است.
کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 
روز جمعه نیز «امانوئل ماکرون» در تماس تلفنی با نتانیاهو، از او خواسته تا از اجرای طرح اشغال صرف‌نظر کند زیرا مخالف قوانین بین‌المللی است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰