تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۶۹
سازمان هوانوردی کشوری چین اعلام کرد که صنعت هواپیمایی این کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری حدود 5 میلیارد دلار ضرر کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازراشاتودی، سازمان هوانوردی کشوری چین، اعلام کرد که صنعت حمل و نقل هوایی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری 4.89 میلیارد دلار به خاطر شیوع ویروس کرونا ضرر کرده است.
این صنعت در سه ماهه نخست سال جاری هم به دلیل مشابه 5.43 میلیارد دلار ضرر کرده بود که حالا مجموع ضرر صنعت هواپیمایی چین به بالای 10 میلیارد دلار رسیده است.
صنعت هوانوردی چین که شامل شرکت‌ هواپیمایی، فرودگاه‌ها و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه می‌شود البته نسبت به دیگر کشورها که درگیر کرونا بوده‌اند با سرعت بیشتری روند بهبود اوضاع را تجربه می‌کند.
با این حال تعداد مسافران نشان می‌دهد که صنعت حمل و نقل هوایی چین تا رسیدن به دوران پیش از شیوع کرونا فاصله زیادی دارد.
اطلاعات سازمان هوانوردی کشور  چین می‌گوید که تعداد مسافران در این کشور در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42.4 درصد کاهش یافته وبه 30.74 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که در ماه می تعداد مسافران 52.6 درصد سقوط کرده بود.
این اطلاعات نشان می‌دهد به طور کلی تعداد مسافران در نیمه نخست سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال 2019 معادل 48.8 درصد کاهش یافته‌اند.
حمل و نقل هوایی یکی از حوزه‌هایی بود که بیشترین آسیب را در جهان دیده است.
به گونه‌ای که انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی هشدار داده است که شیوع کرونا به از دست رفتن مجموعا 314 میلیارد دلار درآمد شرکت‌های هواپیمایی جهان منجر خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰