تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۶۷
دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در گفت‌وگو با نشریه‌ای آلمانی خواستار اقدام جدی و ملموس برلین برای جلوگیری از اجرای طرح اشغال اراضی کرانه باختری شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» از آلمان خواست با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مانع از اجرای طرح اشغال کرانه باختری شود.
وی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت: روابط محکمی میان آلمان و اسرائیل و نیز اسرائیل و اتحادیه اروپا وجود دارد. آنها باید به دولت اسرائیل بگویند: این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند اگر شما می‌خواهید به نقض قانون بین‌الملل ادامه دهید پس این اقدام، عواقب نیز دارد که از جمله آنها کاهش روابط سیاسی و فراخواندن سفرا و وارد کردن خسارت به روابط تجاری است.
عریقات ادامه داد: اما زمانی که آلمان یا هر کشور دیگر مسیر آسان را انتخاب کند و تنها به توصیه و صدور بیانیه بدون مجازات‌های ملموس اکتفا کند این به معنای اعطای چراغ سبز برای الحاق اراضی است.
آلمان در حال حاضر و تا پایان سال جاری میلادی ریاست اتحادیه اروپا و تا پایان ماه جاری میلادی ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد و تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری را غیرقانونی می‌داند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما