تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۵۷
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که سطح قند خون آنان بالاست و به دیابت مبتلا نیستند، دست کم ۲ برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که سطح قند خون آنان بالاست و به دیابت مبتلا نیستند، ۲ برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.
محققان پرونده بیماران مبتلایان به کروناویروس در ووهان بررسی کردند و دریافتند،کسانی که قند خون بالایی دارند با خطر بیشتری برای مرگ مواجه هستند.
مطالعات قبلی حاکی از ارتباط بین قند خون غیرطبیعی و خطر بیشتر مرگ در اثر ذات الریه، سکته مغزی، سکته قلبی، تروما و جراحی است.
به گفته تیم دانشگاه علم و فناوری Huazhong، بین دیابت و مرگ ناشی از Covid-۱۹ ارتباط وجود دارد و این موضوع به اثبات رسیده، اما تحقیقات اخیر حاکی از آن است که اگر فرد مبتلا به دیابت نباشد و صرفا قند خون بالا داشته باشد نیز در خطر است.
محققان می‌گویند یافته‌های آنها نشان می‌دهد، حتی بدون تشخیص دیابت، قند خون بالا با خطر افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس ارتباط دارد.
آنها توصیه می‌کنند بیمارستان‌ها در هنگام بستری بیماران با علائم کروناویروس، غربالگری قند خون را نیز انجام دهند.
نتایج پژوهش‌های دانشمندان چینی نشان داد، بیماران با بالاترین سطح قند خون ۳/۳ برابر بیشتر از افراد با کمترین  میزان آن، که از نظر آماری معنی‌دار است، جان خود را از دست می‌دهند.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴