تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۵۵
در دهمین هفته پویش در راستای اجرای پروژه‌های رفع موانع و محدودیت‌های تولید، پروژه افزایش توان عملی تولید نیروگاه شهیدسلیمی نکا به ظرفیت ۲۳ مگاوات توسط وزیر نیرو به بهره‌‌برداری رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در دهمین هفته پویش در راستای اجرای پروژه‌های رفع موانع و محدودیت‌های تولید، پروژه افزایش توان عملی تولید نیروگاه شهیدسلیمی نکا به ظرفیت ۲۳ مگاوات توسط وزیر نیرو به بهره‌‌برداری رسید. 
 رضا اردکانیان در ادامه هفته‌های به ثمر نشستن نهضت خدمت‌رسانی این وزارت‌خانه، بطور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس ۴۳ طرح صنعت برق را با اعتباری بالغ بر ۴۴۶ میلیارد تومان در بخش‌های توزیع، فوق توزیع و نیروگاهی در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران به بهره‌برداری رساند.

 در این ارتباط زنده، محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گزارشی از اقدامات نیروگاه در سال‌های اخیر بخصوص اقدام جهادی کارکنان نیروگاه در تعمیرات غیرمترقبه توربین فشار ضعیف واحد چهار بخار در تیر ماه جاری ارائه کرد.
وی افزود: ۱۲ پروژه رفع محدودیت تولید در نیروگاه نکا با هدف ارتقاء توان عملی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود واحدها با حدود ۳۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا شد که نسبت به افزایش توان حاصل شده کمتر از ۱۰ درصد هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید است.
نعمتی ادامه داد: واحدهای نیروگاهی در اثر افزایش عمر و مدت زمان بهره‌برداری، با افت میزان تولید و راندمان مواجه می‌شوند، برای جبران این مشکل و ارتقاء بهره‌وری واحدها، کم هزینه‌ترین و زود بازده‌ترین اقدام اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در واحدهای نیروگاهی است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا عنوان کرد:  با بررسی عملکرد تولید واحدهای نیروگاه نکا در تابستان ۹۸ و مقایسه آن‌ها با مقادیر توان نامی واحدها، میزان انحراف واحدها مشخص و با بررسی وضعیت هر یک از تجهیزات، اشکالات و نقاط ضعف واحدها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شد.
 
وی گفت: از جمله اهداف اجرای این پروژه می‌توان به رفع محدودیت تولید واحدها به میزان ۲۳ مگاوات، کاهش مصرف آب دمین به میزان ۲۰ مترمکعب در ساعت، بهبود راندمان، کاهش نرخ خروج اضطراری و افزایش پایداری و ضریب آمادگی واحدها، کاهش میزان مصرف داخلی و سوخت واحدها و همچنین استفاده از توان داخلی و کمک به رونق اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور اشاره کرد.
 در مدت زمان اجرای این پروژه، برای ۱۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷