قائم‌ مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: شرایط جدید اقتصادی کشور بازنگری در نظام مالیاتی را الزامی کرده و ممکن است بخش پژوهش هم مشمول بازنگری مالیاتی شود؛ اما وزارت علوم با اخذ مالیات از قراردادهای پژوهشی در لایحه پیشنهادی مالیات مخالفت است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمهدی کشمیری قائم‌ مقام معاون پژوهش و فناوری و مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ، از مخالفت وزارت علوم با پیشنهاد اخذ مالیات از قراردادهای پژوهشی خبر داد.
وی اظهارداشت: پیشنهاد اخذ مالیات از قراردادهای پژوهشی در لایحه پیشنهادی دولت برای مالیات ارائه شده که وزارت علوم، مخالفت خود را از کانال های مختلف مطرح و پیگیری کرده است.
کشمیری گفت: در وزارت علوم، استدلال های مربوط به این موضوع توسط آقای برومند معاون وقت پژوهش و فناوری آماده شده و از طریق وزیر به نهادهای مربوط ارائه شده است.
*بازنگری در فضای مالیاتی کشور الزامی شده است

قائم‌ مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که باید متوجه باشیم شرایط جدید کشور ناشی از تحریم ها و شرایط اقتصادی به گونه ای است که بازنگری در فضای مالیاتی کشور را الزامی می کند. از این رو ممکن است مالیات های جدید مشمول بخش هایی شود و ممکن است بخش پژوهش هم یکی از حوزه هایی باشد که مشمول بازنگری مالیاتی می شود.
مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بنابراین در اینکه مالیات های بخش پژوهش با همان استاندارهای قبلی باقی خواهد ماند یا خیر می تواند جای بحث داشته باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰