کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم استفاده از نظر کارشناسان دینی در بستن مساجد در ایام کرونا

21 تير 1399 ساعت 14:00

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار گلایه از عدم استفاده از نظر کارشناسان دینی و مسئولان و متولیان امور مساجد در بستن عجولانه مساجد و محافل دینی و مذهبی، گفت: برخی‌ها طوری رفتار می‌کنند که علت تشدید شیوع ویروس مساجد و محافل مذهبی است.


به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌گو با خبرنگار  در شهرستان ساری، با اشاره به تشدید شیوع ویروس منحوس کرونا و با توجه به اینکه در مرحله نخست این بحران مساجد، هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و موسسات قرآنی و... نقش بسیار اثرگذاری را در کاهش آن ایفاء کردند، اظهار کرد: مساجد مرکز و کانون فرماندهی مبارزه با این ویروس منحوس و فعالیت‌های جهادی و اقدامات پیشگیرانه در مرحله نخست شیوع این ویروس بود و حتی در رزمایش مواسات و همدلی و خلق آن حماسه عظیم کمک مومنانه نقش بی بدیل مساجد و روحانیون ،هیئات مذهبی و کانون‌های بسیج و فرهنگی و تبلیغی بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی در ادامه با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از حضور روحانیون ،جوانان مسجدی و فعالان فرهنگی و تبلیغی در گروه‌های جهادی و اقدامات پیشگیرانه ، افزود: رهبر عظیم‌الشان انقلاب در خصوص باز یا بسته بودن مراکز دینی و مذهبی تاکید فرمودند از کارشناسان که اعتقاد به مسائل دینی و ارزشی دارند استفاده شود و حتی رهبر معظم انقلاب از رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی برگزار کنندگان و حاضرین در مراسم معنوی لیالی قدر تقدیر کردند و فرمودند مسجدی‌ها در رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سایرین بهتر عمل می‌کنند.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به شیوع جدید این ویروس و تشدید آن در روزهای اخیر ، تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در مراکز توریستی و گردشگری رستوران‌ها ، پاساژها ، بانک‌ها و اتوبوس‌ها و مسافرت‌های غیرضروری باعث شیوع این ویروس و تشدید آن شد و این مسائل باید با توجه به میزان سرعت شیوع این ویروس و حساسیت‌های بالای آن مدیریت شود.
شکریان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تجربه برگزاری مراسم لیالی قدر در شب‌های ماه مبارک رمضان و رعایت دقیق اصول بهداشت و درمان و پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این مراسم بسیاری از نگرانی‌ها را در خصوص بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی رفع کرد و قطعا در راستای برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر تدابیر شدید تری از سوی کارشناسان و متولیان این امر صورت خواهد گرفت که هیچ مشکلی برای برگزاری آن ایجاد نشود.
وی در ادامه با اظهار گلایه از عدم استفاده از نظر کارشناسان دینی و مسئولان و متولیان امور مساجد در بستن عجولانه مساجد و محافل دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: برخی‌ها طوری رفتار می‌کنند که علت تشدید شیوع ویروس مساجد و محافل مذهبی است و این خلاف واقع است در صورتی که ما معتقدیم مساجد همواره سنگر است و مساجد ما در رعایت پروتکل‌های بهداشت و درمان از همه بخش های دیگر موفق تر و پیش قدم تر بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مساجد همواره در مقابله با بحران‌های اجتماعی بسیار اثرگذار و ممتاز نقش آفرینی کرده‌اند و همواره مساجد و فعالیت‌های جهادی فعالان فرهنگی و تبلیغی در تمامی بحران‌ها در کنار مردم کشورمان خواهند بود و از اقدامات جهادگونه خود در مقابله با این ویروس منحوس دریغ نخواهند کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 431023

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/431023/عدم-استفاده-نظر-کارشناسان-دینی-بستن-مساجد-ایام-کرونا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com