تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۳۱۰۰۵
عملیات مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش، از فتوای آیت‌الله سیستانی که منجر به تشکیل الحشدالشعبی شد، تقدیر کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق روز (جمعه) به مناسبت سالگرد آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش بیانیه صادر کرد.
به نوشته خبرگزاری الاخباریه عراق، در این بیانیه آمده است که آزادسازی شهر موصل، باز شدن مسیر پیروزی کامل نظامی بر تروریسم بود و تمامی نیروهای نظامی و امنیتی و شهروندان عراقی برای این پیروزی در کنار یکدیگر بودند.
عملیات مشترک ارتش عراق با اشاره به روند آزادسازی این شهر گفت که عملیات در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ با نام «قادمون یا نینوی» در سه محور جنوب، شرق و شمال شهر آغاز شد و پس از آزادسازی بخش شرقی در ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ آزادسازی بخش غربی کلید خورد و سرانجام در دهم جولای ۲۰۱۷ شهر به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمد.
عملیات مشترک ارتش عراق سپس افزود: «سلام بر فتوای جاودانه مرجعیت قهرمان و با تقدیر و اکرام شهدای عراق که جانشان را برای آزادی خاک نینوی فدا کردند. در این راه تمامی مردم عراق از جنوب و مرکز و غرب و شرق و شمال خون دادند.»
این بیانیه سپس با خطاب قرار دادن مردم عراق، تأکید کرد که تمامی نیروهای نظامی عراق از جمله ارتش، پلیس فدرال، الحشدالشعبی، یگان مبارزه با تروریسم و پیشمرگه در این پیروزی سهیم بودند.
ارتش عراق همچنین از الحشدالشعبی با عنوان «مجاهدین قهرمان» یاد کرد و از عراقی‌ها خواست تا یاد و خاطره شجاعت نیروهای نظامی خود را به نسل‌های آتی انتقال دهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰