سخنگوی وزارت امور خارجه نگاه ایران به رابطه با چین را منافع محور و درازمدت خواند و گمانه‌زنی‌ها و دروغ پردازی‌ها درباره سند جامع همکاری ۲۵ ساله دو کشور را دارای ریشه خارجی برشمرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره مناسبات تهران و پکن عنوان کرد: نگاه ما به رابطه با چین یک نگاه منافع محور است به ویژه منافع متقابل دو ملت.
وی افزود:‌ما نگاه کوتاه‌مدت به کشورها به ویژه کشورهای مهم و آینده‌داری مثل چین نداریم.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: به همین خاطر رابطه خود را رابطه جامع و راهبردی تعریف کردیم و سند همکاری‌های ایران و چین که چشم انداز ۲۵ ساله هم دارد، بیانگر همین است که نگاه ما به دوستانمان نگاه درازمدت و راهبردی است.
این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: البته هنوز مراحل آن طی نشده و این پیش نویس باید در طرف مقابل نیز بررسی و بعد پاراف و امضا شود و در نهایت هم باید به تایید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برسد که آن زمان به قانون تبدیل خواهد شد و ما موظف به اجرای آن خواهیم شد.
موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، عنوان کرد: زمانی نهایی شد همه سند می‌تواند منتشر شود و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
وی گمانه‌زنی‌ها و دروغ پردازی‌ها در این خصوص را دارای ریشه خارجی خواند و گفت: روابط ایران و چین و روابط کشورهای مستقل دشمنان زیادی دارد. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند در فشار حداکثری که علیه ملت ما وارد کرده و به قول بعضی از آنها دنبال ابرفشار حداکثری هستند، این گونه همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی برای آنها گران تمام می‌شود و مطمئن خواهند شد سیاست‌هایشان شکست خواهد خورد به همین خاطر دنبال جوسازی و دروغ پراکنی راجع به این همکاری‌ها هستند که از طریق فشار افکار عمومی ما را این قضیه باز بدارند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴