کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مذاکره گریفیتس با انصار الله و دولت مستعفی برای آتش‌بس الزام‌آور در یمن

20 تير 1399 ساعت 20:30

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خبر داد که فرستاده ویژه این سازمان در یمن در حال مذاکره با انصار الله و دولت مستعفی است تا بتواند آتش‌بس الزام‌آور در یمن برقرار کند.


به گزارش بلاغ به نقل از«استفان دوگریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از تلاش این سازمان برای برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد.
دوگریک گفت که «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن از طرف دولت مستعفی یمن و جنبش انصار الله، در جریان چندین دور مذاکره با آنان، توضیحاتی دریافت کرده است.
خبرگزاری آناتولی به نقل از این مسئول سازمان ملل گزاش داد: «به محض اینکه طرفین بر سر متن بیانیه به توافق برسند، آتش‌بس در سطح ملی، برای آنان الزام‌آور خواهد بود».
دوگریک همچنین گفت پس از حصول این توافق آتش‌بس، تدابیر اقتصادی و انسانی اتخاذ و فرآیند سیاسی از سر گرفته خواهد شد.
یک منبع در سازمان ملل هم سه‌شنبه هفته جاری گفت که هیأت مذاکره کننده انصار الله در مسقط پایتخت یمن حاضر به دیدار با گریفیتس نشد. این هیأت تأکید کرد که علت این اقدام، اعتراض به افزایش حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی به صنعاء و سایر مناطق یمن است.
این منبع ادعا کرد که گریفیتس به دولت مستعفی «یک نسخه اصلاح شده از طرح سازمان ملل برای حل بحران ارائه کرده که شامل آتش‌بس و توقف همه حملات هوایی، دریایی و زمینی است».
ائتلاف سعودی-اماراتی از فروردین سال 1394 حملات خود را علیه ملت یمن آغاز کردند تا به زعم خود بتوانند عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگردانند که تا کنون موفق به این کار نشده‌اند.
جنگ علیه ملت یمن با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون هزاران یمنی را به کام مرگ کشانده است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 430972

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/430972/مذاکره-گریفیتس-انصار-الله-دولت-مستعفی-آتش-بس-الزام-آور-یمن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com