تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۶۲
تصویر اخیر ماسک زدن رهبر انقلاب اسلامی نشان از آن دارد که مبارزه با بیماری همه گیر اخیر همچنان ادامه دارد و مردم و مسؤولان نباید در این باره دچار سهل انگاری شوند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ انتشار این تصویر از مقام معظم رهبری در روزهای اخیر باز هم دلگرمی دیگری برای مسؤولان و کادر بهداشتی و درمانی کشور به دنبال داشت، همان ها که همچنان بسیجی وار در خط مقدم مبارزه با کووید19 در کنار مردم هستند و از این که توفیق این خدمتگزاری را به دست آورده اند شکرگزارند.
این تصویر یعنی استفاده حضرت آیت الله خامنه ای از ماسک در یک جلسه و نشست کاری در عین حال نوعی امر به معروف و نهی از منکر برای همگان نیز بوده و هست تا مردم بدانند که توصیه متخصصان پزشکی و بهداشتی به ضرورت استفاده از ماسک در این روزها، صرفا یک سفارش نمادین نیست و استفاده درست از آن برای عموم اقشار مردم لازم و بلکه واجب است.
در عین حال باید به این نکته هم توجه داد که معظم له با این راهبرد عملی نشان دادند همچنان یاور و پشتیبان مسؤولان و کادر بهداشتی و درمانی کشورند، همان طور که از ابتدای شیوع این بیماری هم همه مسؤولان را به سختکوشی و هماهنگی در این زمینه و مردم و گروه های جهادی را نیز به بسیج عملی فرا خواندند و دلجویی و تجلیل از پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی و پشتیبانی را نیز بر خود وظیفه دانستند.
و اما این استفاده عملی از ماسک توسط حضرت آقا در ادامه همان بیان قابل تأمّل ایشان بود که فرمودند: «یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری، یک حسنه است و در نقطه‌ مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری، یک سیّئه است ... .»
از این رو می توان چنین نتیجه گرفت که هر یک از ما باید نقش خود را در قطع زنجیره انتقال ویروس همه گیر اخیر با تدابیری مانند «شستشوی درست دست ها»، «ماسک زدن»، «رعایت فاصله گذاری اجتماعی» و «عدم خروج از منزل مگر در موارد ضروری» ایفا کنیم تا حتی در صورت نداشتن هیچ نشانه ای از این بیماری، خدای ناکرده ناقل خاموش آن نباشیم و حق الناسی بر ذمّه ما نباشد.
اکنون و در حالی که این ماسک زدن در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی است و طبق اعلام ها تا اطلاع ثانوی هم با این ویروس مرموز دست به گریبانیم، تردیدی باقی نمی ماند که کمبود «ماسک با قیمت مناسب» باید در کشور جبران و نباید عبارت «ماسک نداریم» به صورت گسترده در داروخانه ها و مراکز درمانی شنیده و تکرار شود، البته در عین حال می توان به مردم عزیز هم یادآور شد که این بی تدبیری دولت تدبیر و امید و کمبود ماسک را نیز می توانند باز هم با  تدبیر فردی و اجتماعی خود جبران کنند، به بیان دیگر مردم به خوبی می دانند که برای پیشگیری و شکست دادن کووید19 هیچ نیازی به ماسک های آنچنانی نیست، چراکه ماسک در حقیقت نوعی از پارچه است که جلو دهان و بینی را می پوشاند و به راحتی می توان نوعی از آن را در خانه و برای همه اعضای خانواده تهیه و با شستشوی مکرّر از آن استفاده کرد، در عین حال که برای بانوان عزیز، بخشی از چادر، مقنعه و یا روسری می تواند در حُکم نوعی ماسک باشد.
این گونه است که تک تک ما به عنوان اعضای یک جامعه مسؤولیت پذیر و فرهیخته می توانیم سهم خود را در عدم انتقال این ویروس و ریشه کن کردن آن با استفاده از یک ماسک ساده و رعایت دیگر نکات ایمنی و بهداشتی پذیرا باشیم و از این امتحان بزرگ الهی نیز به سلامت عبور کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴