تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۳
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور تمامی اقدامات لازم برای خروج از فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» را انجام داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خاجه عراق امروز (پنجشنبه) گفت که این وزارتخانه اقداماتی را جهت خروج از لیست اتحادیه اروپا در خصوص کشورهای پر خطر در «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» در دست انجام دارد.
به نوشته وبسایت ناس، او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری میلادی عراق از این فهرست خارج شود و رایزنی‌های گسترده‌ای در سطح داخلی با دستگاه‌های مربوطه و در سطح اتحادیه اروپا را آغاز کرده است.
به گفته وی وزیر خارجه عراق در این راستا، نامه‌هایی را به همتایان اروپایی خود و طرف‌های مسئول در شورای اتحادیه اروپا فرستاده و سفارتخانه‌های عراق در این قاره نیز دست به کار شده‌اند و به زودی عراق از این فهرست خارج خواهد شد.
پیش‌تر نیز در گزارش گروه ویژه اقدام مالی (FATA) آمده بود که عراق قوانین مالی بین المللی ضد تروریسم را قویا اجرا کرده است.

نزدیک به یک سال پیش بود که بانک مرکزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی رسما بغداد را از لیست سیاه پیگیری خود خارج کرده و دلیل آن،  پیشرفت و دستاورد بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این کشور در زمینه مقابله با پولشویی است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴