تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۱
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، طی یادداشتی رسمی به نخست‌وزیر پیش از سفر او به واشنگتن، به تداوم اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی عراق اعتراض می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز گفت که این کمیسیون درباره نقض‌ها و دخالت‌های آمریکا در عراق، پیش از سفر قریب‌الوقوع «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به واشنگتن، یک یادداشت رسمی به وی ارسال خواهد کرد.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هدف از سفر الکاظمی به واشنگتن، بررسی مصوبه پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان نیز پیش از این سفر، طی یادداشتی رسمی به نخست‌وزیر از وی خواهد خواست تا این دخالت‌های آشکار آمریکا را محکوم کند. 
الزیادی توضیح داد که اقدام سفارت آمریکا در استفاده از سامانه دفاعی، نقض آشکار و بزرگی به شمار می‌آید و زمینه را برای ده‌ها سفارت‌خانه دیگر فراهم می‌سازد که از این سلاح استفاده کنند.
وی که نماینده ائتلاف السائرون است در پایان گفت که سفارت آمریکا یک مقر دیپلماتیک است نه پایگاه نظامی برای انجام دادن آزمایش. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان در یادداشت رسمی خود به فرماندهی کل نیروهای مسلح از وی می‌خواهد که دلیل اقدام سفارت آمریکا در استقرار این سامانه دفاعی را روشن کند و به صراحت اعلام کند که آیا این اقدام با موافقت دولت عراق صورت گرفته یا خیر.
رسانه‌های عراق عصر شنبه از اقدام سفارت آمریکا در بغداد در آزمایش و راه اندازی سامانه دفاع هوایی در منطقه سبز بغداد که منطقه‌ای دیپلماتیک است، خبر دادند. این اقدام آمریکایی‌ها اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های عراقی را در پی داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴