تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۰
مسئولان فرهنگی و رسانه‌ها موظف هستند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی و عزت زن مسلمان را تحسین کنند، جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجامعه زنان استان فارس به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای به این شرح ارائه کردند:
زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می‌توان زن بود، عفیف، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی  جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.(مقام معظم رهبری (مدظله العالی)- (15اسفند1391)
بیست و یکم تیرماه سال 1314 یادآور روزی است که طاغوتیان به پشتوانه مستکبران علیه عفاف و حجاب زنان مسلمان ایرانی هجوم بردند و از سوی دیگر یادآور حماسه‌ای دیگر از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه و هجمه به کیان فرهنگ اسلامی مردم ایران در ترویج بی‌بندوباری اخلاقی و اباحه‌گری است.
اکنون پس از گذشت 85 سال از چنین روز پلیدی که دیکتاتور ظالم وقت و نوکر مستکبران و استعمارگران، با حمله به مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن مردم مظلومی که تنها گناهشان اعتراض به بی‌حجابی و بی‌عفتی و مقابله با ترویج فرهنگ غرب در ایران بود، می گذرد؛
همگی شاهدیم که مقاومتها و خون مظلومان آن روز، به هدر نرفته و امروز مقاومت در مقابل بی‌حجابی به درون گستره جغرافیایی دولت‌های غربی که خود مسبب، برنامه‌ریز و مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی بودند، کشیده شده است و جهان نظاره‌گر جوشش و پویش گسترده و فراگیر زنان در دفاع و حمایت از حیا، عفاف و حجاب است.
در تمام این سالها استعمارگران غربی، گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ همچنین در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده‌اند اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی و تحمیل گسترده تبلیغات نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز.
گواه این ادعا چادر خونین شهیده صدیقه رودباری ، نسرین افضل و هفت هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که چادر را کفن خود ساختند تا به پیاده نظامان فرهنگ غرب ثابت کنند که یادگار حضرت زهرا (س) نسل به نسل و قلب به قلب در این سرزمین ماندگار خواهند شد. 
جامعه زنان استان فارس ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و تاکید بر تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه و دعوت تمام زنان جهان به فرامین حضرت ختمی مرتبت، پیام آور رحمت، مبنی بر عفت و عزت فاطمی، هم پیمان با شهیدان واقعه خونبار گوهرشاد و هم قسم با شهیدان راه حفظ حیاء و غیرت ، اعلام می‌دارد:
مسئولان فرهنگی و مدیران سازمانهای متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظف هستند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند. 
مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و نظارت، دولت در عقد قراردادهای بین‌المللی  و روش مدیریت دستگاه‌های فرهنگی همچنین قوه قضانیه در اجرای قوانین عفاف و حجاب، جدیت و مراقبت داشته باشند تا خدای ناکرده, جهان اسلام با یک اندلس دیگر مواجه نشود.
مبلغان دینی و معلمان مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید علاوه بر تبیین چهره به چهره در این امر مقدس، فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را جزء لوازم ضروری و اولیه خود برای تبلیغ و ترویج حیاء و غیرت همچنین پاسخگویی به شبهات قرار دهند و خود را ملزم به استفاده از آن و بهره‌گیری تبلیغی از آن بدانند، چرا که دشمن از این راه، هجمه بسیاری را علیه زن و مرد مومن و مسلمان ایرانی وارد کرده است.
در پایان مصرانه از تمام دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب خواستاریم جهت شناساندن عمق و محتوای عفاف و حجاب، برنامه‌ریزی داشته و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی  برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰