رزمایش بزرگ همدلی در نکا اجرا شد؛

اهدای 204 جهیزیه به نوعروسان مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۳۰۸۵۱
با اجرای رزمایش بزرگ همدلی به همت کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با همراهی خیران، 204 بسته جهیزیه به نوعروسان تحت پوش کمیته امداد استان تحویل داده شد.
۰
plusresetminus
اهدای 204 جهیزیه به نوعروسان مازندران
به گزارش بلاغ، با اجرای رزمایش بزرگ همدلی به همت کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با همراهی خیران، 204 بسته جهیزیه به ارزش 3 میلیارد تومان به نوعروسان تحت پوش کمیته امداد استان تحویل داده شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران در مراسم اهدای جهیزیه نوعروسان در پوشش کمیته امداد مازندران در شهرستان نکا، اظهار کرد: در آستانه هفته عفاف و حجاب تعداد 204 بسته جهیزیه نوعروس در سطح مازندران به ارزش ریالی بیش از 3 میلیارد تومان تقسیم خواهد شد و نوعروسان به خانه بخت خواهند رفت.

وی این برنامه را کار مشارکتی با همکاری نهادهایی همچون کمیته امداد، بسیج سازندگی، موسسات خیریه و افراد خیر برشمرد و افزود: در تهیه این جهیزیه‌ها نهادها و افراد زیادی  دخیل بودند که 300 میلیون از سوی بسیج سازندگی، یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط کمیته امداد، 200 میلیون تومان توسط یک خیر و بخش دیگر از سوی موسسه خیریه حضرت رقیه(س) تدارک دیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران خاطرنشان کرد: قیمت‌های این اجناس به ارزش تاریخ دی و بهمن سال گذشته که قرارداد بسته شده بود حساب شده درحالیکه امروز قیمت آن بسیار تفاوت پیدا کرده و براساس قرارداد قبلی تمامی جهیزیه‌ها در یک هفته تحویل ما شد.

این مسئول اضافه کرد: تصمیم بر این شد با برگزاری یک مراسم شفاف با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مد نظر مسئولان بهداشت و درمان جهیزیه‌های تدارک دیده شده برای نوعروسان برای تحویل به آنان در قالب یک رزمایش همدلی بدرقه شوند.

وی از وجود نوعروسان دیگر در صف دریافت کمک جهیزیه برای ازدواج خبر داد و گفت: ۲۰۰ نوعروس دیگر پشت نوبت داریم که باتوجه به مشکلات موجود مراجعه مستمر دارند تا به خانه بخت بروند حالا که باتوجه به گرانی، ازدواج این سنت پیامبر گرامی اسلام دارد کم می‌شود ما نهادهای زیر نظر رهبری نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقی بیفتد.

عالیشاه با تأکید بر اینکه در کمیته امداد امام خمینی(ره) نمی‌شود و نمی‌توانیم نباید معنا داشته باشد، تصریح کرد: با تلاش و همت همه چیز ممکن است مانند رفع نیاز مسکن برای چهار هزار نیازمند در استان حتی اگر قرار باشد در سال یک هزار مسکن برای آنان ساخته شود.

وی افزود: ۷۶ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۱۳۰ هزار نفر با مشکلات فرهنگی، درمانی ، مسکن و اشتغال در پوشش کمیته امداد قرار دارند که به صورت خدمات مستمر از سوی این نهاد به آنان ارائه می‌شود اما نیاز به همت همه دست‌اندرکاران و خیران دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه خداوند فقط از قشر فقیر عذرخواهی کرده، نیازمندان را ولی‌نعمتان جامعه توصیف و اذعان کرد: در سال ۹۸ خدمات متنوعی به ارزش ریالی ۵۲۰ میلیارد تومان به نیازمندان استان ارائه شد که در بحث اشتغال نزدیک به ۳۰ درصد افراد حمایت شده در پوشش کمیته امداد نیز نبوده‌اند چراکه سیاست ما توانمندسازی خانواده‌ها در شرایط سخت اقتصادی است.

این مسئول اضافه کرد: در مازندران دو هزار و ۷۰۰ یتیم و ۶ هزار محسنین دارای مشکلات جدی و بیماری‌های سخت داریم که برای ریشه کردن ساختن فقر از چهره این استان نیازمند کمک همه دلسوزان و خیران هستیم.
 
* مسکن، اشتغال، جهیزیه و دیگر هیچ
همچنین در این برنامه حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه نکا به مهمترین‌ دغدغه‌های این روزهای جوانان پرداخت و اظهار کرد: زوج‌های جوان چند دغدغه دارند که تهیه مسکن، هزینه سنگین عروسی، اشتغال مناسب و تهیه جهیزیه مهمترین مشکلات جوانان در شرایط فعلی به شمار می‌آیند.

وی افزود: باتوجه به اوضاع آشفته بازار گرانی و تورم و باتوجه به ضیق معیشت مردم یکی از بهترین کارها برای کاستن از این دغدغه‌ها و به حداقل رسیدن غم و غصه زوج‌های جوان و والدین آنها، همین فراهم آوردن زمینه شادی و سرور زوج‌ها است.

امام جمعه نکا خواستار پای کار آمدن همه خیران و نهادهای دست‌اندکار برای رفع مشکلات جوانان شد و خاطرنشان کرد: کمیته امداد به همراه دیگر نهادها زمینه را برای ازدواج زوج‌های جوان فراهم کنند که امیدواریم این خدمات نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴