تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۹۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبری تأکید داشتند که باید میان آموزش عالی و نیازهای جامعه یک ارتباط وسیع ایجاد شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی   در نشست انعقاد تفاهم‌نامه میان این دانشگاه و شورای عالی استان‌ها گفت: یک همسانی و یک مشابهت میان شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.
وی افزود: لازم است در سال بیش از یک بار در خدمت شما عزیزان باشم. مدل دانشگاه آزاد اسلامی مدلیست که در غرب با رویکردی خاص به وجود آمد؛ اما در نظام اسلامی ما و به خصوص در این دوره که من ریاست را بر عهده دارم بنا است از این بستر دانشگاه اجتماعی در جهت توسعه منطقه‌ای و تأمین آینده در هر منطقه استفاده کنیم.
طهرانچی گفت: در گذشته اگر به کشور نگاه کنیم از یک مقطعی بحث می‌شود که ما در کشور کارشناس می‌خواهیم. مجموعه‌ای از ادارات داشتیم اما کارشناس لازم را برای مدیریت و حضور در آن نداشتیم.
وی افزود: در ابتدا افراد به خارج از کشور فرستاده می‌شدند اما بعد از آن ساخت دانشگاه تهران آغاز می‌شود و نهایتا تصمیم گرفته می‌شود که در تهران تعداد زیادی دانشگاه داشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: البته بنیاد دانشگاه در ایران هم دین ستیز و هم غیر اصولی بوده‌است؛ اما بعد از انقلاب دانشگاه آزاد شکل گرفت تا این دو مشکل را بر طرف کند.
طحرانچی ادامه داد: اینکه می‌گویید مردم با عشق و علاقه اموال خود را هبه کردند دلیلش این بود که می‌‎گفتند موتور محرک شهرشان دانشگاه آزاد اسلامی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اینکه شش میلیون فارغ‌التحصیل از ۱۰ میلیون فارغ التحصیل در کشور مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌است؛ یعنی مردم اعتقاد داشته‌اند که از مسیر دانشگاه آزاد اسلامی به موفقیت و حرکت و پیشرفت می‌رسند.
وی افزود: اما رویکرد مردم وقتی به سمت تحصیلات تجربی رفت و تقاضا در این حوزه افزایش یافت مشخص شد که مردم از تحصیلات توقع اشتغالزایی هم دارد و می‌خواهند در ازای پولی که می پردازند موفقیت شغلی هم پیدا کنند.
طحرانچی گفت: بارها رهبری تذکر دادند که باید بین آموزش عالی و نیازهای جامعه گره ایجاد شود و این دو حوزه به همدیگر گره بخورند و مرتبط باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار کرد: جایگاه شورای عالی استان‌ها جایگاه رفیعیست و ما به اهمیت این جایگاه اطمینان داریم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴